امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری نماز جماعت در مدارس نباید تعطیل شود

ری – ابتکارآنلاین: نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با تأکید رییس و اعضای شورا بر برگزاری نماز جماعت در مدارس برگزار شد .
کد خبر: 13998
زمان انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ بعد از ظهر -
20 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – یکصدو دوازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری روز دوشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام‌جمعه و با حضور مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه ، مدیران اداری و قضایی، شهرداران ائمه جمعه و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان ری  برگزار شد.

در این نشست درباره برگزاری نماز جماعت در مدارس شهرستان بر اساس طرح امین ، برگزاری و هماهنگی مراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان روز دانش آموز و استکبار ستیزی و همچنین بررسی مسائل هفته فرهنگی ری و مسائل مورد بحث مطالبی از سوی شرکت کنندگان ارائه شد .

امام‌جمعه شهرستان ری در این نشست ضمنن‌تبریک سالروز میلاد امام حسن عسکری علیه السلام گفت : نماز جماعت در مدارس به هیچ عنوان نباید تعطیل شود و اگر به دلایلی امام‌جماعت حصود ندارد یکی از دبیران مومن عهده دار جماعت شود.

وی افزود: نماز جماعت حتما برگزار شود چون برگزاری نماز جماعت در مدارس بر اساس طرح امین باید صورت بگیرد تا دانش آموزان از فضایل نماز بهره مند شوند .

حجت الاسلام نور محمدی رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران در این‌جلسه با اشاره به تاکید حجت الاسلام والمسلمین آقای قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر برگزاری نماز جماعت گفت در استان تهران هفت هزار مدرسه وجود دارد ولی تعداد  ۲ و هزار ۷۰۰ مدرسه امام‌جماعت دارند که ما بقی مدارس با افراد مومن و مقید نماز اقامه می شود .

معاون استاتدار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست گفت : بعنوان نماینده دولت اعلام‌می کنم اولویت اول ما بر برگزاری نماز جماعت در جامعه و ادارات و نهادها در کشور و حوزه وظایف خود می باشد .

باب الحوائجی افزود : برگزاری فریضه الهی نافی وظیفه ما نسبت به امور خدمت به مردم نیست و در کنار انجام اصل برگزاری نماز جماعت با محتوا خدمت به مردم هم انجام‌گیرد .

وی افزود : برگزاری نماز با حضور تمام دستگاه‌ها و ادارات باید بسیار دقیق و محکم و با برنامه ریزی کاربردی انجام شود .

در ادامه نشست ، شرکت کنندگان درباره برگزاری بزرگداشت روز ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی و هفته فرهنگی بحث کردند .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *