امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشاورز تایبادی توسط پلنگ زخمی شد

خراسان رضوی - ابتکارآنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: یک پلنگ با حمله به یکی از کشاورزان روستای پشته وی را از ناحیه بازوی چپ و قسمت روی سینه زخمی کرد.
کد خبر: 16662
زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ بعد از ظهر -
14 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – یوسف اربابی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: کشاورزی اهل روستای پشته از توابع بخش مرکزی شهرستان تایباد که به صورت پیاده برای سرکشی از کشتزار خود عزیمت کرده بود، به ناگاه با یورش یک پلنگ روبه رو شده بود.

وی ادامه داد: پلنگ که ۲ توله نیز همراه وی بودند با سر و صدای این کشاورز، وی را رها کرده و به سمت ارتفاعات روستای پشته متواری شدند.

وی بیان کرد: پس از تماس فرد مصدوم با خانواده اش، وی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد منتقل شده و زیر درمان قرار گرفت.

رییس اداره محیط زیست تایباد بیان کرد: این روستایی از ناحیه بازوی چپ و قسمت روی سینه آسیب دیده، اما حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

اربابی اضافه کرد: شهرستان تایباد با غنای زیستی بالا، دارای گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ و قوچ و میش و آهو و… است و در خصوص مواجهه با گونه‌های جانوری مختلف دوره‌های آموزشی متعددی همچون تعارضات با حیات وحش برای روستاییان، دانش آموزان و دهیاران این شهرستان برگزار شده است.

وی گفت: شهروندان در صورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را بر آنان نبندند و به هیچ عنوان در زمانی که پلنگ، نزدیک لاشه و یا همراه توله‌های خود است، بدان نزدیک نشده و موضوع را به ماموران یگان حفاظت محیط زیست آن منطقه و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *