امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خبر خوش استاندار تهران برای اهالی فشافویه شهرستان ری

ری - ابتکارآنلاین: استاندار تهران گفت: عمده مساله آزاردهنده مردم بخش فشافویه، جداسازی سرفصل حمل و نقل و تردد خودروهای سنگین است که دستور کار جداسازی این سرفصل‌های اعتباری را در اولویت کاری قرار می‌دهیم.
کد خبر: 8915
زمان انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ بعد از ظهر -
40 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علیرضا فخاری استاندار تهران عصر روز سه شنبه در شهرستان ری حضور یافت تا به اتفاق فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان علاوه بر شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی محور قلعه نو در کمربندی دوم تهران، به بخش فشافویه نیز سفری داشته باشد و از چهار طرح عمرانی آن بهره برداری کند.

بهره برداری از خانه فرهنگ شهید ابراهیم هادی در مساحت یک هزار و ۶۱۶ متر مربع و با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان یکی از همین طرح ها بود که استاندار تهران علاوه بر بهره برداری از آن، آن را فرصتی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهروندان بخش حسن آباد فشافویه اعلام کرد.

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهری در پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع فضا و با ظرفیت تصفیه ۶۵۰ متر مکعب فاضلاب و اعتبار صرف شده هشت میلیارد تومانی دومین طرح مورد بهره برداری استاندار تهران بود، طرحی که با اجرای آن، آب های سطحی و فاضلاب جمع آوری و پس از تصفیه در مدار بهره برداری برای آبیاری فضای سبز شهری قرار می گیرد.

بهره برداری از ۲ طرح ورزشی سالن چند منظوره شهدای کنار گرد با اعتبار هفت میلیارد تومان و زمین های ورزشی فوتبال با چمن مصنوعی با اعتبار چهار میلیارد تومان از دیگر برنامه های حضور فخاری در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری بود.

استاندار تهران در حاشیه بهره برداری از این طرح های عمرانی در جمع خبرنگاران، شهر حسن آباد را دارای تاریخچه ای قدیمی و موثر در فرهنگ و زیر ساخت جریان انسانی ایران دانست و آن را دستخوش مسائل مختلف و در راس تمامی آنها مهاجر پذیری معرفی کرد.

فخاری افزود: به لحاظ رشد جمعیت در این بخش، سرانه های خدمات عمومی رشد نکرده و کفاف نیاز کنونی شهروندان این منطقه را نمی دهد و از همین رو باید برای جبران و اصلاح این سرانه ها بیش از پیش اقدام کرد.

وی یادآورشد: یکی از طرح های بهره برداری شده امروز شهر حسن آباد تصفیه خانه آب سطحی بود که با هزینه بسیاری خوب و منطقی انجام گرفته و می تواند در بازیافت آب منطقه کمک از هدر رفت آب جلوگیری و نتیجه اب تصفیه شده برای مصرف در فضای سبز و موقعیت های نیازمند تامین آب بهداشتی منتقل کند.

فخاری اظهارداشت: بهره برداری از پروژه های ورزشی که به همت شهرداری حسن آباد اجرا شده است را فرصتی برای جوانان این منطقه، زمینه ساز رونق شهر و خوشحالی مردم است، از دیگر اقدامات بود که بدون شک به آرامش و آسایش مردم نیز کمک می کند.

استاندار تهران با اشاره به محرومیت چشم گیر بخش حسن آباد فشافویه تاکید کرد: یکی از مسائلی که موجب آزار و اذیت مردم منطقه شده، جداسازی سرفصل حمل و نقل و تردد خودروهای سنگین از این منطقه است که باید با دستور العملی این بخش جداسازی شود و بدون شک در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: نکته دیگر تامین سرانه های فرهنگی و آموزشی است، در این منطقه که به طور طبیعی به لحاظ سبقت گرفتن استقرار جمعیت نسبت به سرانه ها، کمبود در تمامی بخش های فشافویه احساس می شود که در برنامه های خود قرار می دهیم تا در فرصت های اولیه کمبودها را جبران کنیم.

تغییرات در فرمانداری ها طبیعی است

استاندار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تداوم تغییر فرمانداران استان تهران گفت: تغییرات طبیعی است که بر اساس سنجش و ارزیابی عملکرد مسئولان انجام می گیرد اما معیار برای ارزیابی و تغییر هر کدام از مسئولان، تلاش در حد انتظار و تراز دولت سیزدهم و دولت جهادی است.

فخاری خاطرنشان کرد: بر همین مبنا اگر کسی نتواند در این مسیر به صورت انقلابی و جهادی عمل کند در لیست تعویض قرار می‌گیرد و و چنین اصولی در جابجایی افراد را مد نظر قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: اگر مدیران و مسئولان از جمله فرمانداران نتوانستند به اصول توجه و انتظارات ما را تامین کنند، به طور طبیعب از گردونه انتخاب و مسئولیت خارج می شوند.

استاندار تهران گفت: ارزیابی و رصد مدیران به صورت مستمر انجام می گیرد، ما در مسیر اجرای تعهدات نسبت به مردم در حد و اندازه خود تعارف با کسی نداریم و اگر شخصی بر اساس نتیجه ارزیابی ها، نتوانست در این مسیر آنگونه که شایسته و بایسته است، به مردم خدمت کند، به طبع همکار خوبی هم برای ما نخواهد بود.

فخاری تصریح کرد: منتظریم برخی از کسری و کمبودهای احتمالی در انجام وظایف توسط همکاران جبران شود در غیر اینصورت باید پست خود را به شخص دیگری که شایسته انجام کار است تحویل دهند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص شهرستان شدن شهر پرند نیز گفت: این شهر از ابتدا مولفه های تعریف شده برای شهرستان شدن یک منطقه را نداشته و از ابتدا به صورت یک شهر ایجاد شده است که چنین رویه ای در قوانین تعیین و تصویب شده وزارت کشور وجود ندارد و نیازمند تجدید نظر است.

استاندار تهران افزود: بحث شهرستان شدن پرند از مسائل مورد تاکید رئیس جمهور است و از همین رو نیز فرایندهای اجرای این موضوع در وزارت کشور در دست پیگیری قرار دارد.

این مسئول در زمینه تبدیل شهریار به استان نیز اظهارداشت: تقسیم استانی در شهرستان های استان تهران در دستور کار قرار دارد و اولویت با غرب این استان است اما ابتدا باید به صورت رسمی تایید و تصویب شود تا در مسیر ابلاغ و اجرای دیگر اقدامات قرار گیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *