امروز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

۸۰ هزار دانش‌آموز شهرستان‌های استان تهران در طرح تعمیق آموزش شرکت می‌کنند

پاکدشت- ابتکارآنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: با هماهنگی به عمل آمده، بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز شهرستان‌های استان تهران در ۲۰۰ پایگاه در دوره‌ تعمیق و تثبیت آموزش شرکت می‌کنند.
کد خبر: 209
زمان انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ بعد از ظهر -
443 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مسعود بهرامی روز سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح تعمیق و تثبیت آموزش پاکدشت که در آموزشگاه نرجس شریف‌آباد این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری مقطع متوسطه با طراحی دولت، وزارت آموزش و پرورش و معاونت آموزش متوسطه برای جبران یادگیری دانش‌آموزان در فصل تابستان پیش‌بینی شده و در آن ۸۰ هزار دانش‌آموز شهرستان‌های استان تهران در ۲۰۰ پایگاه آموزش‌های جبرانی را دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: ارائه آموزش در بستر فضای مجازی، انتخابی آگاهانه و از سر پژوهش در آموزش و پرورش صورت نگرفت بلکه شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب شد تا آموزش و پرورش با کوشش و تلاش فراوان و همت معلمان، بخشی از آموزش را در بستر فضای مجازی ارائه کند.

 

بهرامی اظهار داشت: ارزیابی‌های صورت گرفته از میزان یادگیری و آموزش دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی، نگرانی‌هایی را در مسئولان آموزش و پرورش ایجاد کرد و موجب شد تا با تدبیر صورت گرفته، طرحی برای اجرا در تابستان سال ۱۴۰۱ عملیاتی شود تا در سایه ارائه آموزش و گفتگویی که بین دانش‌آموزان و معلمان ایجاد می‌شود، بخشی از کاستی‌های حوزه آموزش جبران شود.

 

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر این که فضای بهتری برای آموزش و آمادگی بهتر از پایه‌های قبل برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود، موجب می‌شود تا مهر سال تحصیلی آینده با مشکلات کمتری برای دانش‌آموزان آغاز شده و فضای آموزشی مناسب و در شأن دانش‌آموزان ایجاد گردد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به رایگان بودن اجرای این طرح برای دانش‌آموزان گفت: اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری هیچ هزینه‌ای برای خانواده‌ها به همراه ندارد و تمامی اعتبارات مورد نیاز آن از سوی دولت و وزارت آموزش و پرورش تأمین شده و قطعا این طرح در تمامی شهرستان‌ها به ویژه مناطقی که نیاز به رسیدگی بیشتری دارد، اجرا می‌شود.

 

بهرامی گفت: اجرای تمامی طرح‌های آموزش و پرورش و برنامه‌های آموزشی و پرورشی به همکاری و همراهی مستقیم معلمان نیاز دارد و موفقیت این طرح نیز به مشارکت معلمان نیاز دارد.

 

وی تأکید کرد: هر اتفاقی که در حوزه آموزش رخ دهد باید در خدمت تربیت جوانان ایران اسلامی و رسالت اصلی آموزش و پرورش باشد.

 

وی با تقدیر از تلاش مسئولان شهرستان پاکدشت در توجه به مسائل تربیتی و آموزشی گفت: در بین ۲۱ منطقه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، انسجام و همدلی مسئولان شهرستان پاکدشت نویدبخش آینده‌ای روشن برای حوزه آموزش و پرورش جوانان و آینده سازان  ایران اسلامی و تعمیق فرایند تعلیم و تربیت در این شهرستان است.

بهرامی از فعالیت ۱۸ پایگاه برای اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در شهرستان پاکدشت خبر داد.

 

 

۸۰ درصد از مدارس پاکدشت قدیمی است

فرماندار شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم گفت: ۸۰ درصد از مدارس شهرستان پاکدشت به دلیل قدیمی بودن به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارد.

 

محسن اردستانی افزود: شهرستان پاکدشت، با دارا بودن ۴ شهرک صنعتی، ۴ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی، هزاران هکتار اراضی کشاورزی و گلخانه‌ای، قطب صنعت و کشاورزی استان تهران است و این امر موجب شده تا به دلیل فرصت‌های مناسب شغلی ، تعداد زیادی از مردم سراسر کشور در این شهرستان سکونت کنند.

 

وی گفت: نزدیکی به پایتخت نیز بر نرخ مهاجرت افراد مختلف به پاکدشت افزوده و این امر خود را بیش از هر جای دیگر، در آموزش و پرورش نمایان می‌کند و باعث شده تا این شهرستان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه شود.

 

وی با اشاره به تحصیل ۸۲ هزار دانش‌آموز در مدارس پاکدشت گفت: با اعلام مسئولان این شهرستان برای رسیدن به حداقل تراکم دانش‌آموزی به ۴۴ مدرسه جدید نیاز دارد که قطعا با مهاجرت‌های تابستان و افزایش تعداد دانش‌آموزان، کمبود فضای آموزشی به ۵۰ مدرسه افزایش پیدا می‌کند.

 

فرماندار پاکدشت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و تلاش و همت خیرّین نیک اندیش و کمک‌های دولتی، چندین فضای آموزشی در مناطق مختلف پاکدشت در حال اجرا است و تا ابتدای سال تحصیلی جدید، ۱۹ مدرسه به فضاهای آموزشی پاکدشت افزوده می‌شود.

اردستانی افزود: علاوه بر کمبود فضای آموزشی، ۸۰ درصد از مدارس پاکدشت از عمر بالایی برخوردارند و به بازسازی نیاز دارد.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *