امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مطرح کرد؛

کمبود پزشک متخصص در سمنان و انعقاد قرارداد با استان های همجوار

سمنان – ابتکارآنلاین: سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی، گفت: در این خصوص رایزنی هایی با دانشگاه های علوم پزشکی استان صورت گرفته است که اگر به نتیجه نرسد برای رفع این کمبود، قراردادهایی با استان های همجوار منعقد می شود.
کد خبر: 239
زمان انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ بعد از ظهر -
459 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمدکاظم امیدیان سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی، با اشاره به کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی، گفت: در این خصوص رایزنی هایی با دانشگاه های علوم پزشکی استان صورت گرفته است که اگر به نتیجه نرسد برای رفع این کمبود، قراردادهایی با استان های همجوار منعقد می شود.

 

وی اظهار کرد: مهمترین علت کمبود پزشک متخصص، تفاوت بالای تعرفه های بخش خصوصی و دولتی است.

 

امیدیان با اشاره به اینکه در استان سمنان ۷۵ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: میانگین افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور ۵۳ درصد است.

 

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان طرح تکریم بیمه شدگان را یکی از اساسی ترین کارهای در حال انجام سازمان برشمرد و افزود: ۵۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان، نیاز مبرم به خدمات درمانی این سازمان دارند.

 

امیدیان با اشاره به وجود ۱۳۰ هزار بیمه شده اجباری و ۴۴ هزار مستمری بگیر در استان، گفت: دغدغه سازمان تامین اجتماعی تامین منابع پایدار است.

 

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۵ میلیون نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کرده اند، اظهار کرد: جمع هزینه های درمانی بیمه شدگان در این دو بخش ۵۵۰ میلیارد تومان و سهم هر بیمه شده در سال گذشته بیش از ۱ میلیون تومان هزینه درمانی بوده است

 

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به وجود ۳۹۱ مرکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی در استان، گفت: حدود ۱ هزار و ۷۷ بیمار خاص تحت پوشش تامین اجتماعی در استان هستند.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی های گسترده برای گسترش فضاهای ملکی تامین اجتماعی در استان، گفت: در دامغان اقداماتی برای بهسازی مرکز درمانی فراهم شده و در سرخه نیز با استقرار پزشکان متخصص در کلینیک این شهر تا حدودی مشکل این مرکز درمانی حل شده است.

 

امیدیان با اشاره به اینکه گسترش فضاهای درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی در ایوانکی، گرمسار و سمنان در دستور کار قرار دارد، افزود: برای رفع ضعف های مرکز درمانی شاهرود نیز اقداماتی در حال انجام است.

(منبع: ایلنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *