امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فقط ۵ درصد قمی ها ماسک می زنند.

قم – ابتکارآنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استفاده از ماسک در جمعیت شهری و روستایی استان بسیار کاهش یافته است.
کد خبر: 257
زمان انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ بعد از ظهر -
450 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – دکتر مهدی مصری در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا با بیان اینکه رعایت هم اکنون دستورالعمل های بهداشتی در قم با پایین ترین حد از زمان شیوع کووید نوزده رسیده است گفت: استفاده از ماسک به عنوان مهمترین اقدام پیشگیرانه در قم به کمتر از ۵ درصد رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دو برابر شدن میزان مبتلایان کرونا در روزهای اخیر بیان داشت: در استان قم و چهار استان دیگر درگیری شدید ریوی در برخی مبتلایان گزارش شده است.

 

وی قدرت سرایت بسیار بالا را از ویژگی های مهم نوع شایع ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: بسیاری از افراد مبتلا فاقد علامت هستند که این مساله سبب افزایش تعداد مبتلایان به واسطه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی می شود.

 

دکتر مصری اضافه کرد: یکی از نگرانی های روز های آینده قم بازگشت حجاج بیت الله الحرام است که لازم است تا تمامی این افراد حداقل ۵ روز از هرگونه دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند.

 

وی گفت: برای کنترل و جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری لازم است تا تمامی افراد دارای علامت حداقل به مدت ۵ روز قرنطینه خانگی شوند.

 

مصری با انتقاد از پوشش نامطلوب دز سوم واکسن کرونا تصریح کرد: تنها بیست و هشت درصد از شهروندان قمی مرحله سوم واکسیناسیون را پشت سر گذاشته اند که این آمار به ویژه در گروه سنی سالمندان ناامید کننده است.

 

وی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی گفت: تجربه واکسیناسیون از کاهش هشت برابری تعداد مبتلایان و ۱۱ برابری فوتی ها حکایت دارد.

 

سیدمحمد تقی شاهچراغی استاندار قم هم در این جلسه هم اهمیت گسترش پوشش واکسیناسیون در بین دانش آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: در شرایط جدید حاکم، نیازمند فرهنگ سازی و ترغیب مردم برای تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم.

 

وی نسبت به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در بین کارکنان دستگاه های اجرایی، صنوف، واحدهای صنعتی و عموم مردم با توجه به خیز جدید بیماری تاکید کرد و افزود: لازم است مدیریت هوشمند کرونا به همراه تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی مانند گذشته به صورت مطلوب مورد توجه قرار بگیرد.

 

استاندار قم بر پیش بینی تدابیر لازم در جهت مدیریت بیماری کرونا در بین گردشگران و زائران خارجی در قم تاکید کرد و افزود: در این خصوص لازم است تا بسترهای لازم در مراکز اقامتی و گردشگری ایجاد شود.

(منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *