امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
استاندار اردبیل:

محل احداث منطقه آزاد استان اردبیل در حال بررسی است

اردبیل – ابتکارآنلاین: استاندار اردبیل گفت: محل جدیدی برای احداث منطقه آزاد این استان در نظر گرفته شده است و موقعیت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: 405
زمان انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ بعد از ظهر -
473 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید حامد عاملی گفت: در خصوص منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل، باید برخی موارد از نظر فنی و در انتخاب محل آن مورد لحاظ قرار می گرفت، متاسفانه مطالعات ما در زمین‌های انتخاب شده در شهرستان‌ها جواب نداد که یکی از این اراضی هم در حوزه شهرستان گرمی بود.

 

استاندار اردبیل در سفر به شهرستان گرمی با بیان اینکه این اراضی از نظر فنی و کارشناسی برای منطقه آزاد جوابگو نیست و  به دنبال اراضی جایگزین هستیم، گفت: طبق بررسی‌هایی که کارشناسان انجام داده اند، زمینی مشخص شده است که در برنامه امروز از این زمین بازدید و شرایط آن بررسی می‌شود.

 

منطقه آزاد اردبیل یکی از هفت منطقه آزاد یعنی ( استان‌های گلستان، ایلام، اردبیل، سیستان و بلوچستان، کردستان، بوشهر و کرمانشاه) است که ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف به راه‌اندازی آن شد و به جز منطقه آزاد اردبیل، بقیه مناطق تاسیس و راه‌اندازی آنها آغاز شده است.

 

استان اردبیل دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان است. مناطق مرزی استان اردبیل از یک محرومیت تاریخی و شکاف توسعه‌ای با مناطق برخوردار کشور رنج می‌برد و برای رفع این عقب ماندگی و حرکت در مسیر توسعه متوازن نیاز به ابزارهای حمایتی ویژه‌ای دارد و از جمله مهمترین این مولفه‌ها ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در آنها است.

 

اشتغال‌زایی، افزایش حضور سرمایه‌گذاران در منطقه به دلیل معافیت‌های گمرکی و سود بازرگانی، رفع مشکل بیکاری، توسعه صادرات، افزایش مراودات بازرگانی با کشورهای همسایه، ایجاد بازارهای تجاری و صنعتی مشترک با همسایگان از جمله مزایای ایجاد مناطق آزاد تجاری ، صنعتی در مناطق محروم و مرزی کشور است.

 

استاندار اردبیل امروز همچنین در بازدید از محل احداث پروژه کارخانه سیمان سفید گرمی گفت: این پروژه مشکلاتی داشت که امیدواریم با همراهی و همکاری اهالی و تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد، برطرف شود و شاهد اجرای عملیات اجرایی کارخانه باشیم.

 

عاملی از راه اندازی چهاربانده گرمی – اردبیل در روز عید غدیر خم خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه ۱۵ کیلومتری در سفر آینده به شهرستان مشخص خواهد شد.

 

به گفته او، برای مسیر گرمی – بیله سوار ۱۲۰ میلیارد تومان منابع منظور شده است و در نظر داریم امسال هفت کیلومتر از طرف گرمی و هفت کیلومتر از طرف بیله سوار آسفالت شود.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *