امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

کارگاه آموزشی «سواد رسانه ای و گفتمان حجاب» برگزار شد

گیلان – ابتکارآنلاین: کارگاه آموزشی سواد رسانه ای و گفتمان حجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.
کد خبر: 467
زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ بعد از ظهر -
459 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – فاطمه سعیدی در کارگاه آموزشی سواد رسانه ای و گفتمان حجاب که در مجتمع آموزشی پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، مسئله عفاف و حجاب را یکی از مسائل چالشی جامعه امروز دانست و اظهار کرد: عفاف و حجاب از چنان اهمیتی برخوردار است که دشمنان برای گرفتن آن از جامعه اسلامی بسیار تلاش می کنند و نمونه های آن را در برنامه های ماهواره ای فارسی زبان و شبکه های اجتماعی می بینیم.

 

وی یکی از روش های دشمن برای کمرنگ کردن عفاف و حجاب را ایجاد بی تفاوتی نسبت به بی حجابی دانست و افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی تا صد سال پیش پوشش کامل داشتند که نشان می دهد حجاب و پوشش فقط مربوط به دین و کشور و قانون ما نیست و در سایر ادیان و کشورها هم وجود دارد.

 

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در گیلان، «نه به حجاب اجباری» را یک امر سیاسی برای مقابله با نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر حجاب و پوشش مهم نیست، پس چرا دشمن همه توان و ابزار خود را گذاشته تا زن مسلمان بی عفاف و بی حجاب باشد؟!

 

سعیدی، خاطرنشان کرد: در گذشته زندگی ها صمیمی تر بود، زیرا انسان ها بیشتر به انسانیت توجه داشتند و صفای باطن مهم تر از زیبایی ظاهر بود.

 

وی با اشاره به نقش رسانه و فضای مجازی در نشر بی بند و باری ها، گفت: والدین باید بر فضای مجازی مدیریت داشته باشند و اجازه ندهند هرگونه محتوایی در اختیار فرزندان قرار گیرد.

 

این مشاور خانواده، طلاق و ازدواج سفید و… را از جمله آثار شوم بی توجهی به عفاف و حجاب دانست و یادآور شد: هدف غرب از نسخه پیچی بی حجابی برای ما فروپاشی خانواده است.

 

وی از والدین خواست در ابتدا الگوی مناسب عفاف و حجاب برای فرزندان باشند و تصریح کرد: پدر و مادر در تربیت فرزندان حتما یکدل و یکصدا باشند و در خانه قانون وضع کنند و نظارت را جدی بگیرند، زیرا اگر فرزندان در خانه بیمه شوند، در اجتماع هم به سمت آسیب سوق پیدا نمی کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *