امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
رئیس پلیس راهور ویژه شرق استان تهران:

تعویض ارکان خودرو در شرق استان تهران بدون مجوز پلیس ممنوع است

پاکدشت- ابتکارآنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران از ممنوعیت تعویض ارکان خودرو بدون اخذ مجوز از اداره شماره گذاری پلیس راهور در این منطقه خبر داد.
کد خبر: 570
زمان انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ بعد از ظهر -
436 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سرهنگ علی سلیمانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از ممنوعیت تعویض ارکان خودرو بدون اخذ مجوز از اداره شماره گذاری پلیس راهور شرق استان تهران خبر داد و اظهار داشت: ارکان خودرو شامل اتاق، موتور، شاسی و رنگ می‌شود.

 

وی افزود: مالکان وسایل نقلیه برابر مفاد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورت نیاز به تعویض ارکان باید مجوز لازم را از پلیس راهور کسب کنند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران گفت: در صورت موافقت پلیس راهور با تعویض یکی از ارکان، مالک باید قطعه تعویض شده را نو و با فاکتور معتبر از نمایندگی مجاز جایگزین کند.

 

سلیمانی در ادامه بیان داشت: پس از تعویض ارکان خودرو (اتاق، موتور، شاسی) مجدداً توسط کارشناسان پلیس راهور مورد بازدید قرار گرفته و اسناد خودرو از جمله شناسنامه مالکیت تعویض و این تغییرات در سند قید می‌شود و همچنین مالک در صورت داشتن شرایط، می‌تواند رنگ خودرو را نیز پس از اخذ مجوز از پلیس راهور تغییر دهد در این صورت پس از بازدید مجدد کارشناسان فنی پلیس راهور، سند مالکیت و کارت خودرو نیز تعویض می‌گردد. در ضمن تغییر رنگ خودروها به رنگ‌های زرد خورشیدی، رنگ بژ، سبز زیتونی و رنگ نیروهای مسلح ممنوع می‌باشد.

 

وی عنوان داشت: در صورت جایگزین کردن قطعه مستعمل و کارکرده که فاقد فاکتور معتبر از نمایندگی‌های مجاز هستند پلیس راهور از ارائه خدمات به آنها برابر مقررات خودداری می‌کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *