امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار سرپل ذهاب:

این شهرستان آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است

قصرشیرین- ابتکارآنلاین: فرماندار سرپل ذهاب گفت: این شهرستان با به کارگیری همه ظرفیت ها و توان خود برای اربعین حسینی آماده شده تا به زائران امام حسین (ع) خدمات رسانی کند.
کد خبر: 593
زمان انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ بعد از ظهر -
457 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – «صدراله بابلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد اربعین حسینی در محل فرمانداری با حضور کمیته های عضو این ستاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: همه مسوولان شهرستان با تمام توان و امکانات در خدمت زائران هستند و به کمیته ها تاکید می شود هم نیازمندی های خود و هم امکاناتی که نیاز است از طریق ادارات کل استان پیگیری کنند.

 

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار کرمانشاه همه شهرستان‌هایی که در مسیر زائران عتبات عالیات هستند فضای کاملاً معنوی ایجاد کنند و مسیرهای مواصلاتی و داخل شهر، مهمانسراها و پارکینگ و برنامه‌های فرهنگی و دینی فراهم شود.

 

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: لازم است کمیته فرهنگی و تبلیغی برنامه‌های ویژه ای پیشنهاد دهند و شهر کاملاً یک چهره اربعینی در ایام تردد زائرین عتبات عالیات به خود گیرد.

 

بابلی ادامه داد: به منظور تسهیل در تردد در بسیاری از مسیرها کار لکه گیری و روکش آسفالت در جاده حوزه استحفاظی شهرستان آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: تامین روشنایی و جانمایی پنج موکب در مسیر تردد زائرین، برپایی غرفه های فرهنگی در حرم احمدابن اسحاق(ره)، میزبانی زائرین در مسیرهای ورود و خروج از داخل شهر و زیارت حرم احمدابن اسحاق(ره) از برنامه های تدوین شده است و در این راستا موکب ها اعلام آمادگی کردند و تشکل ها مشغول فعالیت هستند.

 

بابلی ادامه داد: استان کرمانشاه  ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و سرپل ذهاب یکی از شهرستان های مسیر مرز خسروی است که  مورد استفاده برای تردد زوار عتبات عالیات قرار می گیرد.

 

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

 

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

 

مرز رسمی خسروی  – منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

 

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

 

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

 

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت»  ملقب کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *