امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی، مهمترین راه برای مقابله با اعتیاد است

پیشوا – ابتکارآنلاین: معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان پیشوا گفت: در کنار مبارزه با جدی با سوداگران مرگ و توزیع کنندگان موادمخدر، اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی، مهمترین راه برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد است.
کد خبر: 634
زمان انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ بعد از ظهر -
434 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سیروس جعفری روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پیشوا ، افزود : اعتیاد به مواد مخدر زمینه‌ساز بسیاری ازآسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است و این معضل علاوه بر اینکه امنیت جامعه را به مخاطره می اندازد، باعث می‌شود که سرعت رشد و توسعه جامعه با کندی مواجه شود.

وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی تلاش دارند تا با توزیع گسترده مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی در بین جوانان ، به اهداف شوم خود در ایجاد انحراف در مسیر انقلاب دست پیدا کنند  و نیروی کارآمد و توانمند کشور را به فردی غیرفعال و مصرف کننده تبدیل نمایند.

معاون فرماندار پیشوا با اشاره به  اقدامات موثر نیروهای انتظامی و سایر دستگاه‌ها در مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر اظهار داشت: مهمترین اصل در مبارزه با این بلای خانمان سوز ، پیشگیری و اطلاع رسانی از خطراتی است که استفاده از این مواد جوانان را تهدید می‌کند و در این امر آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی نقشی مهم و محوری ایفا می‌کنند .

جعفری تأکید کرد: اگر خانواده‌ها و جوانان از خطرات سوء مصرف مواد مخدر به درستی آگاهی پیدا کنند، قطعا میزان تقاضای مواد مخدر کاهش یافته و می‌توان گام‌های اساسی در مقابله جدی با این بلای خانمان‌سوز برداشت.

وی با قدردانی از تلاش مراکز ترک اعتیاد در درمان معتادان خاطرنشان کرد: مهمترین اصل در درمان معتادین آن است که این افراد پس از درمان به حال خود رها نشوند، مهمترین نیاز این افراد کار و کسب درآمد است تا بار دیگر به خاطر فشار ناشی از مشکلات اقتصادی، بار دیگر به دامان اعتیاد و جرائم دیگر باز نگردند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *