امروز یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه بیرجند:

خلأ فرهنگی اولین راه نفوذ دشمن است

خراسان جنوبی – ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: خلأ فرهنگی اولین راه نفوذ دشمن است و امور مختلف زندگی و جامعه بدون پیوست فرهنگی امکانپذیر نیست.
کد خبر: 673
زمان انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ بعد از ظهر -
637 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند امروز ۳۱ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد با بیان اینکه خلأ فرهنگی برای انسان در هر مقطعی که باشد، آسیب خود را برملا می‌کند، اظهار کرد: جهان‌خواران و استعمارگران نیز برای سلطه بر ملت‌ها آسان‌ترین راهشان را در نفوذ فرهنگی می‌بینند.

 

به گزارش ایسنا، امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمنان ابزاری دارند و برای آسیب رساندن به در امور فرهنگی تضعیف اراده را در دستور کار قرار داده‌اند، پس باید دشمن‌شناس باشیم، بیان کرد: هر مشکلی در هر زاویه‌ای که داریم به این علت است که دشمن در فرهنگ ما نفوذ کرده که عوارض آن در همه بخش‌های زندگی خود را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی که پنجم مرداد ۱۳۵۸ به امر امام خمینی (ره) و امامت آیت الله طالقانی برگزار شد، گفت: اقامه نماز جمعه اقدامی فرهنگی است که درهای فیض و رحمت را به روی ما باز کرد.

 

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: در امور مادی و معنوی نعمت‌هایی که وجود دارد، اما باید توجه داشت که نعمت یک موضوع و شناخت و توجه به آن بحثی جداگانه است.

 

عبادی افزود: نماز جمعه از مجموعه نعمت‌هایی است که ظرفیت نامتناهی شناخته می‌شود و توجه به آن برای مسئولان و مردم بسیار مهم است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: یکی از مهمترین سلاح‌هایی که دشمن استفاده می‌کند و بیشترین میزان تخریب را دارد، سلاح فرهنگی است که یکی از این سلاح‌ها اشاعه مواد مخدر سنتی و صنعتی بوده و برای تضعیف کردن اراده جوانان است.

 

عبادی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال تضعیف اراده‌ها است لذا آموزش و پرورش باید دشمن‌شناسی را نیز آموزش دهند.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *