امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قابلیت ساعت هوشمند جان بیمار مبتلا به تومور را نجات داد

قابلیت اندازه گیری سرعت ضربان قلب اپل واچ، جان صاحبش که تومور قلبی داشت را نجات داد.
کد خبر: 681
زمان انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ بعد از ظهر -
485 بازدید

ساعت‌های هوشمند این روز‌ها با قابلیت‌های کاربردی زیادی عرضه می‌شوند که یکی از آن‌ها درخواست کمک در زمان اضطرار است. به عنوان مثال، اگر کاربر بی هوش شود و به زمین بخورد، ساعت هوشمند او با اورژانس تماس خواهد گرفت.

 

بر اساس گزارش فون آرنا، این ساعت‌های هوشمند از جمله اپل واچ می‌توانند اندازه‌گیری کنند که قلب دارنده ساعت خیلی سریع، خیلی کند یا به صورت غیر عادی در حال تپش است. به تازگی گزارش شده که اپل زندگی یک زن مبتلا به تومور قلبی را نجات داده و او را به موقع راهی اتاق عمل کرده است.

 

صاحب ۶۷ ساله این اپل واچ، چندین هشدار از سوی ساعت هوشمند خود مبنی بر اینکه قلبش دچار فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) شده است، دریافت کرد. او پس از دریافت این هشدار متوجه یک تومور میگزوم در قلب خود می‌شود که می‌توانسته منجر به مرگ وی شود.

سپتامبر امسال شاهد معرفی سه مدل اپل واچ جدید هستیم که همگی دارای صفحه نمایش بزرگتر از اپل واچ سری ۷ هستند. ویژگی‌های مربوط به سلامت در سری اپل واچ ۸ می‌تواند شامل حسگر دمای بدن، بهبود نظارت بر ضربان قلب نامنظم و ردیابی الگو‌های خواب باشد. علاوه بر اپل واچ ۸ پرو و اپل واچ ۸، اپل واچ جدید SE نیز می‌تواند معرفی شود که بسیاری از بهترین ویژگی‌های اپل واچ را با قیمت پایین تری ارائه می‌دهد.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *