امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجهیز نانوایی‌های پیشوا به کارتخوان هوشمند دغدغه مردم را برطرف کرد

پیشوا- ابتکارآنلاین: تجهیز نانوایی های شهرستان پیشوا به کارتخوان‌های هوشمند دغدغه شهروندان را کاهش داده و سبب شده تا اجرای کامل طرح اصلاح نظام عادلانه یارانه‌ها و جلوگیری از قاچاق و فروش غیرمجاز آرد از شبکه توزیع در این شهرستان با مشکل کمتری مواجه شوند.
کد خبر: 709
زمان انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ بعد از ظهر -
453 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در تحقق عدالت اقتصادی در جامعه، اجرای طرح اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها به ویژه در حوزه آرد و نان است که در آن، یارانه به جای کالا به افراد اختصاص پیدا می‌کند ولی این طرح نیز به دلیل نوپا بودن، با ابهاماتی برای مردم همراه است که اجرای آزمایشی تجهیز نانوایی‌ها به کارتخوان‌های هوشمند، بسیاری از این دغدغه‌ها را برطرف کرده است.

 

تا پیش از اجرای آزمایشی تجهیز نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند، حتی مخالفان آن نیز آگاهی کامل از نحوه  اجرای آن نداشتند و اعتراض آنان بر اساس حدس و گمان و یا نگاه بدبینانه به اجرای کامل این طرح بود ولی با استقرار این دستگاه‌ها در واحدهای نانوایی، دغدغه مردم برطرف شد هر چند که برخی از نانوایی‌ها از نحوه نرخ‌گذاری این دستگاه‌ها گلایه‌هایی دارند و از مسئولان می‌خواهند که نسبت به اصلاح قیمت اقدام کنند.

تغییری در قیمت و نحوه خرید نان به وجود نیامده

عده‌ای از شهروندان پیشوایی اظهار می‌دارند که با تجهیز نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند هیچ تغییری در قیمت و نحوه خرید نان ایجاد نشده و می‌توانند بدون محدودیت و با  استفاده از هر نوع کارت‌ بانکی نان مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

مجید جعفری یکی از این افراد به خبرنگار ایرنا گفت:پیش از این تصور ما این بود که حتما باید از کارتی که یارانه به آن واریز شده برای خرید نان  استفاده کرد ولی عملا با هر کارتی که موجودی داشته باشد می‌توان نان را بدون محدودیت و افزایش قیمت خریداری کرد.

 

جعفری افزود: با استفاده از این کارتخوان می‌توان به راحتی تعداد نان خریداری شده و حتی پلاستیکی که برای تهیه نان خریداری می‌شود را وارد کرد و وجه نان را پرداخت نمود بدون آن که پول نقدی رد و بدل شده و یا نانوا مشتری را مجبور به خرید نان کنجدی کند.

 

وی تصریح کرد: اگر این روال به درستی اجرا شود، به میزان نان عرضه شده به مشتری واحد نانوایی از دولت یارانه دریافت می‌کند و قطعا اهداف اجرای آن در جلوگیری از قاچاق آرد و یا فروش خارج از شبکه توزیع جلوگیری می‌شود.

 

قیمت‌های تعریف شده در دستگاه با نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه مغایرت دارد

 

البته در کنار استقبال مردم از اجرای این طرح، برخی از نانوایی‌ها از تفاوت قیمت تعریف شده در این دستگاه‌ها با نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه گلایه دارند و خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل شدند.

 

یکی از این افراد به خبرنگار ایرنا گفت: قیمتی که در این دستگاه‌ها ثبت شده با نرخی که از سوی اتحادیه اعلام شده مغایرت دارد و این امر باعث شده تا نانواها با مشکل مواجه شوند.

 

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه بالاتر از قیمتی است که در این دستگاه‌ها ثبت شده و این امر موجب ضرر و زیان نانوایی‌ها شده، مشکلی که به مسئولان نیز گزارش شده و ظاهرا تعدادی از دستگاه‌های خراب از سطح شهرستان جمع شده است.

جمع‌آوری دستگاه‌های خراب از نانوایی‌های پیشوا

 

فرماندار شهرستان پیشوا از جمع‌آوری تعداد محدودی از کارتخوان‌های هوشمند به دلیل نقص نرم‌افزاری در این شهرستان خبر داد و افزود: با تجهیز نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند، قیمت انواع نان همچنان به روال سابق بوده و هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته است‌.

 

ابراهیم تاجیک‎ نوری به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه آرد و بر اساس سیاست‌های‌ ملی، مقرر گردید تمامی نانوایی‎‌ها به دستگاه‌ کارتخوان هوشمند مجهز شوند و با نرم‌افزارهای پیش بینی شده بر روی این دستگاه‌ها، به محض فروش نان، یارانه نان از طرف دولت به حساب نانوا واریز شود.

 

وی افزود با هماهنگی‌های به عمل آمده، تعدادی از نانوایی‌های شهرستان پیشوا به دستگاه‌های کارتخوان جدید مجهز شدند ولی بر اساس گزارش‌های دریافت شده، در ۵ واحد نانوایی به دلیل نقص نرم‌افزاری، قیمت واقعی نان با مبلغ کسر شده از حساب مشتری متفاوت است که فوراً این دستگاه‌ها از سطح شهرستان جمع‌آوری شد.

 

وی با تأکید بر این که قیمت نان با تجهیز نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند افزایش پیدا نمی‌کند افزود: مردم می‌توانند مشکلات و شکایات خود در حوزه نان را از طریق شماره تلفن ۳۶۷۳۲۴۹۴ با واحد بازرسی فرمانداری در میان بگذارند.

۹۰ واحد نانوایی پیشوا به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا از تجهیز ۹۰ واحد نانوایی این شهرستان به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند خبر داد.

وحید رحیمی به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان پیشوا از ۱۴۶ نانوایی برخوردار است که از این تعداد ۹۶ واحد از آراد نوع یک یارانه‌ای، ۴۸ واحد از آرد نوع ۲ غیریارانه‌ای و سه واحد فانتزی‌پز برخوردار است.

 

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۹۰ واحد نانوایی به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده و نسبت به ارائه نان به مردم اقدام می‌کنند که اجرای آن تا کنون مشکلی را برای شهروندان به وجود نیاورده است.

 

وی تصریح کرد: البته در برخی از واحدهای نانوایی مشکلات مغایرت قیمت وجود داشت که سریعا نسبت به جمع‌آوری آن اقدام شد تا پس از رفع نقص،مجدد در واحد نانوایی مورد استفاده قرار گیرد.

 

رحیمی اظهار داشت: همزمان با تجهیز نانوایی‌هابه دستگاه‌های کارتخوان، طرح تشدید نظارت بر واحدهای نانوایی سطح شهرستان با همکاری دستگاه‌های نظارتی از جمله اتاق اصناف، قرارگاه شهید امانی بسیج  اصناف، تعزیرات حکومتی و اعضای کارگروه آرد و نان شهرستان در حال اجرا است و با هر گونه تخلف احتمالی در حوزه آرد و نان برخورد می‌شود.

 

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *