امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اعلام کرد؛

شکل گیری ستاد مشترک جمعیت و فرزند آوری در همدان

همدان- ابتکارآنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: با توجه به تاکیدات بسیار جدی رهبر انقلاب اسلامی درخصوص فرزند آوری و جمعیت ستاد مشترکی در این راستا در همدان تشکیل شد.
کد خبر: 765
زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ بعد از ظهر -
714 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – حجت الاسلام هادی نظیری بیان کرد: یک ستاد مشترک بین سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی، تبلیغی و جریان ساز در فضای اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به عنوان دستگاه متولی مستقیم خانواده، جمعیت و فرزندآوری شکل گرفته است.

 

وی افزود: در این ستاد از کارشناسان دو بخش دعوت به عمل آمد تا یک کار عملی جدی در این حوزه صورت گرفته و اولین اقدام حاصل خروجی جلسات بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در تشریح این موضوع گفت: این موارد شامل برگزاری رویداد نبض زندگی جهت توجیه بخش‌های مختلف جامعه و اثرگذاران در حوزه خانواده و جمعیت برای تغییر باورها و گفتمان رایج جامعه در ارتباط مستقیم با بانوان جوان وجود دارد که ذهن این افراد را نسبت به ایفای نقش در حوزه فرزند آوری و رفع موانع این قسمت قانع کند.

 

وی در ادامه گفتگو خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از اساتید کشوری از جمله صالح قاسمی که از فعالین حوزه جمعیت است، در این جلسه دعوت شد.

 

حجت الاسلام نظیری یادآور شد: قابل ذکراست این رویداد در چند بخش تخصصی با موضوع خاص سقط جنین برگزار شد که در این جمع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، ماما و جمع منتخبان از مبلغین شاخص سراسر استان به صورت محدود و یک کارگاه یکروزه برگزار شد.

 

وی در ادامه گفتگو یادآور شد: سه گروه تخصصی برای فهم و درک درست جمعیت در شرایط کشور تشکیل شد جهت تحلیل و پیدا کردن راهکار برای خروج کشور واستان: برای کاهش و چالش جمعیت مشغول شدند.

 

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه جامعه اول شامل پرستاران، شبکه بهورزان و پزشکان، گروه دوم شامل جریان رسانه‌ای و فعالان رسانه‌ای و گروه سوم شبکه تبلیغی و طلاب استان بودند؛ خاطرنشان کرد: در این برنامه در قالب سه همایش تخصصی طی ۳ روز متوالی برگزار شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: تحلیل دقیق بحث حوزه جمعیت و خانواده و آسیب‌های آن و راهکارها این گروه‌ها که بتوانند در حل این مسئله نقشی داشته باشند، مورد بحث و گفتگو و بررسی قرار گرفت.

 

وی در این راستا گفت: یکی از پیامدهای این رویداد این بود که جمعی از گروه کنشگر جامعه به صورت جدی برای این حوزه ورود پیدا کردند و توانستیم ستاد جمعیت را در قالب ستادهای شهرستان به صورت منطقه‌ای شکل دادیم.

 

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه به صورت ویژه تمام اقدامات مؤثر برای مطالبه از حاکمیت و دولت برای اجرای قانون جوانی جمعیت و پیگیری مردم برای نقش آفرینی این مسئله باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: اقدامات عملی و نه فقط به صورت گفتگو و کتاب نیاز است تا شاهد اتفاقات مثبتی در این راستا در سطح جامعه باشیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *