امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
معاون سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی:

۶۵ درصد ورودی زندان‌ها افراد معتاد به مواد مخدر هستند

خراسان جنوبی – ابتکارآنلاین: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: با توجه به بررسی‌ها ۶۵ درصد ورودی زندان‌ها افراد معتاد به مواد مخدر هستند؛ بنابراین باید نسبت به مداوای این افراد قبل از ورود به زندان اقدام شود.
کد خبر: 779
زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ بعد از ظهر -
449 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمود ضیایی‌فر، امروز یکشنبه ۲ مرداد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان خدا از اجر بالایی برخوردار است که در زندان‌ها هر چه خدمت بیشتری داشته باشیم اجر بیشتر خواهد داشت.

 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظایف مهمی را بر عهده قوه قضاییه گذاشته است که یکی از مهمترین آن توسط سازمان زندان‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: بیش از ۹۰‌ درصد افرادی که وارد زندان‌ها می‌شوند افراد زیر دیپلم هستند که با حرفه‌آموزی در زندان‌ها سعی می‌شود این خلاء تا حدودی جبران شود.

 

وی گفت: یکی از مهمترین وظایف زندان اشتغال زندانیان است که خراسان جنوبی نسبت به برخی استان‌ها فضای بهتری در زمینه اشتغال دارد.

 

ضیایی‌فر ادامه داد: به دلیل نگاهی که قبلا وجود داشت که زندان نسازیم چون زیبنده نیست فاصله چشمگیری با نیازمندی‌ها داریم‌ که اگر بخواهیم کل نیازمندی‌ها را تامین کنیم ۴۵ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم، امکان اینکه بدون اعتبار دولتی آن را محقق کنیم وجود دارد.

 

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه حبس‌زدایی است که امکان اصلاح و تربیت را به خوبی فراهم کرده و تاثیر مثبتی در این زمینه داشته است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه ورزش باید در زندان‌ها توسعه یابد اظهار داشت: ورزش یکی از راهکارهای مناسب در درمان ترک اعتیاد است.

 

وی گفت: با توجه به اهمیت اشتغالزایی در زندان کسانی که در زندان اشتغالزایی می‌کند با رایزنی‌های صورت گرفته از مالیات معاف می‌شود.

 

ضیایی‌فر با بیان اینکه کار زندانبانی بسیار سخت است و به طور متوسط زندانبانان ۱۳ ساعت در روز را در زندان خدمت می‌کنند افزود: مدیرکل زندان‌ها باید شرایط را فراهم کند که زندانبانان دغدغه‌ای جز زندانبانی نداشته باشد.

 

وی گفت: با تعامل مناسب نیروی انسانی می‌توان توفیقات خوبی را کسب کرد، تعامل دستگاه‌های قضایی با سازمان زندان‌ها همواره زبانزد بوده که این تعامل توانسته به سازمان زندان‌ها برای اداره بهتر کمک کند.

در این آیین “علی عبدی” به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی معرفی و از خدمات “غلامرضا روشان” تقدیر شد. روشان به سمت مدیرکل زندان‌های خوزستان منصوب شد و عبدی نیز پیش از این در اداره کل زندان‌های خراسان رضوی مسئولیت داشته است.

همچنین ۱۶ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی با مشارکت ستاد دیه کشور و ستاد دیه استان امروز آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده برگشتند.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *