امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
قاضی عسکر:

مجالس سیدالشهداء(ع) بهترین فرصت برای افزایش معرفت و بصیرت مردم است

ری- ابتکارآنلاین: تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مجالس سیدالشهداء(ع)بهترین فرصت برای افزایش معرفت و بصیرت مردم است و مبلغان باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
کد خبر: 808
زمان انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ بعد از ظهر -
472 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در همایش مبلغین شهرستان ری با اشاره به اهمیت و جایگاه روحانیت در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با پیشگامی روحانیت معظم و به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

 

وی یادآورشد: دشمنان و معاندان داخلی و خارجی در تمامی سال های پس از انقلاب با تمام توان و به ویژه با استفاده از ابزار رسانه و شبکه های معاند، درصدد شکستن این اقتدارند تا جایگاه روحانیت را در جامعه تضعیف و چهره مبلغین دین را تخریب کند.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به برخی نقل قول های سست در منابر و همچنین اقدامات وهن آلود در مسئله عزاداری اضافه کرد: این گونه اقدامات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به سرعت منعکس می شود و علاوه بر اینکه اینگونه نقل ها در اسلام جایگاهی ندارد، موجبات بهره برداری معاندین علیه اسلام را نیز فراهم می آورد؛ لذا باید با تمام توان تلاش کنیم تا از این آسیب ها جلوگیری کنیم و بهانه  به دست دشمنان داده نشود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، با بیان اینکه امروز اندیشه های ضد تشیع در دنیا بسیار گسترده و فعال هستند، اعلام کرد: با وجود تلاش های دشمنان، چهره روحانیت شیعه در دنیا چهره قابل قبولی است و شخصیت های برجسته ای همچون رهبر معظم و انقلابیونی همچون سید حسن نصرالله به واسطه جامعیت، فضائل و سیره رفتاری خود سکان دار این حرکت عظیم هستند.

 

وی با اشاره به فرصت مناسب تبلیغی ماه محرم برای تبیین آموزه های دینی برای اقشار مختلف خاطر نشان کرد: مبلغان ما باید به خصوص با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی تلاش کنند تا جلسات عزاداری حضرت اباعبدالله(ع)، ضمن دوری از تنش ها، محلی برای افزایش معرفت و بصیرت مردم باشد.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اهمیت موضوع زمان شناسی در حوزه تبلیغ به ویژه در خصوص نسل جوان ادامه داد: مبلغان ما باید به موضوع زمان شناسی اهتمام ویژه ای داشته باشند و شرایط کنونی جهان اسلام و اقتدار ایران اسلامی و پیشرفت های حاصل شده پس از پیروزی انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنند و غبار شبهات را از جامعه بزدایند.

 

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، مکان شناسی را به عنوان اصل دیگری در حوزه تبلیغ عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به شرایط اجتماعی، سیاسی، آداب و رسوم مناطق مختلف و همچنین در نظر گرفتن سطح دانش و نیازهای مخاطب و بیان مطالب بر اساس اصل مخاطب شناسی با استفاده از اخلاق خوش و برخورد مناسب از دیگر موضوعات حائز اهمیتی است که باید مبلغین مدنظر خود قرار دهند.

 

وی افزود: مبلغین و روحانیون باید در اختلافاتی که در جامعه وجود دارد هوشیار عمل کنند و با کلام نرم و رفتار نیکو موجبات تاثیر در مخاطب را فراهم آورند زیرا طبق آیات الهی رفتارهای تند و قهرآمیز نتیجه ای در بر ندارد و اینگونه سخن گفتن در قلب مردم نفوذ نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر در پایان با تاکید بر لزوم دوری از سخت گیری بر مردم و با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اعلام کرد: همانگونه که اسلام تدریجی نازل شد ما نیز باید دین را بر مردم آسان بگیریم تا مردم احساس نکنند در تنگنا هستند.

 

وی تاکید کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که مردم اسلام را دوست داشته باشند، نه اینکه موجب فاصله گرفتن آن ها از مذهب و روحانیت شود از همین رو باید مبلغان با زبانی نرم و رویی خوش با مردم سخن بگویند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *