امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رویداد سراسری تشکیلاتی دختران شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر ری آغاز شد

ری – ابتکارآنلاین: رویداد سراسری تشکیلاتی «دختران حاج قاسم سلیمانی» با حضور تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع ) به مدت ۳ روز از امروز سه شنبه آغاز و تا روز ششم مرداد در شهرری برگزار می‌شود.
کد خبر: 847
زمان انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ بعد از ظهر -
445 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – رویداد سراسری تشکیلاتی دختران حاج قاسم سلیمانی توسط اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان تهران با همکاری مدرسه عالی تخصصی حوزوی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در محل مدرسه عالی تخصصی حضرت عبدالعظیم الحسنی برگزار می‌شود.

 

در این رویداد تشکل های فرهنگی_اجتماعی دخترانه با همت ۱۵۰ نفر از دانش‌آموختگان مدارس استان تهران در راستای ایده‌پردازی و اقدام فرهنگی در عرصه‌های دخترانه، آموزش دیده و عملیات می‌کنند.

 

در این رویداد علاوه بر برپایی کارگاه‌های بوم ایده و آموزش و تدریس توسط کارشناسان، اقدام عملیاتی در سطح شهر، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، داوری و ارائه بوم ایده‌ها، برنامه‌های فوق برنامه همچون تفریح و بازی و مشاوره فردی انجام می‌گیرد.

 

دین مبین اسلام بالاترین ارزشها و جایگاه ها را برای مقام زن تعیین کرده است

 

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: دین مبین اسلام بالاترین ارزشها و جایگاه ها را برای مقام زن تعیین کرده است و تفاوتی میان زن و مرد در جامعه قائل نیست.

 

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز سه شنبه در مراسم آغاز سراسری تشکیلاتی «دختران حاج قاسم سلیمانی» افزود: باید بانوان را نسبت به جایگاه خود آگاه و از وضعیت زنان در سطح جهان مطلع ساخت و متوجه بود که اسلام مترقی ترین برنامه را برای بانوان دارد.

 

وی یادآور شد: در خود قرآن مساله جنسیت به هیچ وجه مطرح نیست و خداوند همان نگاهی یکسان نسبت به مردان و زنان دارد.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر یکی از موارد مورد تاکید دین اسلام در خصوص برابری زن و مرد را تساوی در خلقت دانست و اظهارداشت: زن و مرد در خلقت هیچ امتیازی بر یکدیگر ندارند و در امور معنوی نیز هیچ تفاوتی میان آنان نیست.

 

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) یکی دیگر از مصادیق نگاه برابر به زن و مردم در اسلام را حق مالکیت برشمرد و گفت: زنان نیز مانند مردان حق دارند که مالک سود و پول باشند و درآمدشان را با اراده خود هزینه کند.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مصادیق نگاه برابر اسلام حق زندگی و حیات است و هیچ کس حق ندارد به جرم زن و دختر بودن حق حیات را از شخص سلب کند مساله ای که به قبل از اسلام بر می گردد که دختران را زنده به گور می کردند.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: حق حفظ حرمت و آبرو مساله دیگری است و هیچ کس حق ندارد نسبت به زن بی احترامی یا با آبروی وی بازی کند؛  اسلام اجازه نمی دهد که حتی پشت سر شخص حرف زده شود و تاکید دارد که حرمت افراد نباید با لقب زشت شکسته شود.

 

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه اسلام در همه زمینه ها زن و مرد را کنار هم مطرح کرده است، گفت: دین اسلام تاکید دارد که در بحث مشارکت اجتماعی زن و مرد هر دو فعالیت داشته باشند.

 

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به فعالیت زنان پا به پای مردم در تمامی حوزه های اجتماعی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، اعلام کرد: الگوهایی که دین اسلام معرفی می کند مختص مردان نیست و از زنان بسیاری نیز به عنوان الگو نام می برد.

 

وی با بیان اینکه از نظر دین اسلام زن و مرد هر دو در جامعه به یک میزان مهم هستند و باید حضور داشته باشند، افزود: در تمام زمینه هایی که برای بانوان امکان رشد وجود داد اسلام راه را باز کرده، مانند طلب دانش که برای زنان و مردان واجب شرعی است.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر اظهارداشت: مقامی که زن در اسلام دارد درست تبیین نشده است در حالی که ظرفیت زنان هم مثل مردان است اما ما می گوییم اولویت با خانه و تربیت فرزندان است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *