امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رفتار ائمه جمعه با عموم مردم پدرانه باشد

لرستان – ابتکارآنلاین: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه رفتار ائمه جمعه با عموم مردم باید پدرانه باشد، گفت: نماز جمعه سخنگوی انقلاب است و سخنگویی انقلاب به معنای حمایت از مستضعفان است.
کد خبر: 1011
زمان انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ بعد از ظهر -
482 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تفسیر آیه ۱۶ سوره تغابن فرمودند هر چه می‌توانید تقوا پیشه کنید و به حداقل‌ها اکتفا نکنید.

 

وی با اشاره به اینکه همانطور که انسان در مقابل دشمن بیرونی تا می‌تواند خودش را به جدیدترین سلاح‌ها مجهز می‌کند در مورد تقوای درون و مقابله با دشمن درونی هم باید چنین باشد، ادامه داد: تقوا در عالی‌ترین مرتبه به ورع می‌رسد و انسانی که به فضیلت ورع رسیده است از شبهات هم دوری می‌کند چراکه ورع بالاتر از تقوا است ایمان را در وجود انسان تثبیت و انسان را به درجه یقین می‌رساند.

 

شاهرخی با اشاره به اینکه وجود نبی مکرم اسلام در طواف خانه خدا بود که کسی را دید که به خانه خدا آویزان شده بود و می‌گفت خدایا از گناه من درگذر، ادامه داد: نبی مکرم اسلام از او پرسید گناه تو چیست که آن مرد در پاسخ گفت وقتی نیازمندی به من مراجعه می‌کند گویا آتش به سمت من می‌آید. پیامبر(ص) فرمود: از من دور باش چراکه اگر بین رکن و مقام ابراهیم باید و هزار سال نماز بخوانی و از گریه‌های تو چشمه‌ها ایجاد شود ولی بمیری در حالی که بخیل باشی خداوند تو را با صورت به آتش می‌افکند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به برگزاری گردهمایی سه روزه ائمه جمعه کشور گفت: مطالبات مردم لرستان در این گردهمایی مطرح شد و در فرصت‌هایی که ایجاد شد سه نامه در باب وضعیت لرستان به سران سه قوه تقدیم شد که در این نامه‌ها مشکلاتی چون کندی ساخت سد معشوره و راه‌آهن لرستان بیان شد.

 

امام‌جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه در گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور ۹ نفر از نمایندگان ولی‌فقیه مطالبات مردمی سراسر کشور را بیان کردند، اظهار کرد: اعمال مقتدرانه قانون بر اساس عدل و انصاف در مورد اراذل و اوباش، اعمال مقتدرانه و عبرت‌آموز قانون با سارقان مسلح، جلوگیری از طولانی شدن دادرسی‌ها، ایجاد باور در افکار عمومی که قوه قضائیه حامی محرومان و مخالف قانون‌شکنان است مطالبات مردمی بود که در حوزه قوه قضائیه توسط ما بیان شد.

 

وی به سخنان مقام رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور اشاره کرد و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نماز جمعه را استثنایی دانستند چراکه هر هفته برگزار می‌شود، ادامه داد: برخی عبادات فردی و برخی عبادات چون نماز جمعه باید در اجتماع بوده و آثار و برکات آن در اجتماع است.

 

شاهرخی با اشاره به اینکه محور دوم سخنان رهبری، رفتار مردمی و پدرانه ائمه جمعه بود، اضافه کرد: ائمه جمعه نقش پدری در اجتماع دارند برخی‌ها به این امر توجه ندارند کمااینکه ائمه جمعه سیاست جذب حداکثری را اعمال کنند و با مردم ارتباط برقرار کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه ائمه جمعه باید از فعالیت‌های اقتصادی دوری کنند، ادامه داد: نماز جمعه سخنگوی انقلاب است و سخنگویی انقلاب به معنای حمایت از مستضعفان و اتحاد دنیای اسلام است.

 

امام‌جمعه مردم خرم‌آباد با تسلیت ایام عاشورای حسینی گفت: برای حفظ دین شخصیتی چون امام حسین(ع) به شهادت می‌رسد کمااینکه حرکت امام حسین(ع) برای برپایی حکومت دینی، اقامه عدل و مقابله با ظلم بود لذا با بزرگداشت محرم و گرامی‌داشت آن آرمان‌های حسینی را زنده نگه داریم.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت هیئات مذهبی و مداحان در برپایی محافل عزای سید و سالار شهیدان باید ما را به اهداف امام حسین(ع) نزدیک کند، تصریح کرد: امروز بشریت بیش از هر زمانی به معرفی امام حسین(ع) نیازمند است.

 

شاهرخی با اشاره به اینکه مذاکرات ایران در برجام ادامه دارد و اصرار جمهوری اسلامی ایران بر تضمین توافق است، خاطرنشان کرد: توافق بدون تضمین به تحریم منجر می شود و عاقلانه نیست به معنای دیگر توافق بدون تضمین فقط ایجاد تعهدات یک طرفه برای کشور است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *