امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه شهرری:

عزاداری های ماه محرم با مشارکت مردم و با شکوه برگزار شود

ری – ابتکارآنلاین: امام جمعه شهرری گفت:عزاداری های محرم و صفر با مشارک مردم با محتوای مناسب تولید و با شکوه برگزار شود.
کد خبر: 995
زمان انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ بعد از ظهر -
1071 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته افزود: ائمه ما توصیه به عزاداری با شکوه کرده اند یعنی انسان نباید از جان و مال خود در این زمینه دریغ کند.

 

وی یادآورشد: دشمنان هم بسیار تلاش کردند تا نام و یادی از امام حسین(ع) نباشد در همین عراق افراد بسیاری را صدام قربانی کرد تا مانع از زیارت آنها حرم امام حسین(ع) در کربلا شود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی اظهارداشت: همچنان توصیه های خود را به وعاظ، خطبا و مداحان داریم که محتوای مجالس را بالا ببرید، از سینه زنی و عزاداری کم نگذارید اما همه این مجالس فقط عزاداری نیست و باید اعتقادات مردم به ویژه جوانان تقویت شود.

 

خطیب نماز جمعه این هفته شهرری گفت: محتوا را سخنران یا خطیب در قالب تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) تولید و مطرح کند که این مجالس بهترین مکان و زمان است.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر جوانان امروز با جوانان عاشورایی آشنا شوند دیگر منحرف نمی شوند و اگر زنان عاشورایی برای زنان در بحث حفظ حجاب تبیین شود بهترین تاثیر را بر جای می گذارد.

 

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: بی انصافی است که از قیام امام حسین(ع) سخن بگوییم اما از قیام امام خمینی و انقلاب اسلامی نگوییم، انقلابی که جوانان بسیاری برای پاسداری از آنان در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه شهرری گفت: از وظایفی که مداحان و خطبا دارند بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اگر از انقلاب اسلامی سخنی در این مجالس به میان نیاید مجلس سکولار و بی تاثیر خواهد بود.

 

وی به برگزار سمینار سه روز ائمه جمعه کشور اشاره و اعلام کرد: سمینار ائمه جمعه برگزار شد و رهبری هر آنچه لازم و شرط بلاغ بود مطرح کردند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی به فعالیت ۹۰۰ ستاد اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و از قدردانی رهبر معظم انقلاب از فعالان این ستادها سخن گفت.

 

وی  به منویات رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار با ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: در دیدار با سران سه قوه نیز هر آنچه که مشکل و مطالبه مردم بود به رئیس جمهور و دیگران سران قوا اعلام شد و رئیس جمهور قول رفع تک تک گره های جامعه را دادند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی به برخی تاکیدات رهبر معظم انقلاب مانند خودداری امامان جمعه از دخالت در امور اقتصادی اشاره کرد و یادآورشد: امام جمعه مانند پدری برای مردم است و نباید خود را از آنان جدا بداند با همین نگاه نیز مسائل موثر در بهبود دنیا و آخرت آنان را بیان کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *