امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
مدیرعامل آبفای استان تهران:

آب شرب پایتخت بدون مشکل تأمین می‌شود/ کاهش ورودی آب سد ماملو به تصفیه خانه

ورامین – ابتکارآنلاین: مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران بابیان اینکه ورودی آب سد ماملو به تصفیه‌خانه را کاهش داده‌ایم تا از ورود گل‌ولای به تاسیسات آبی جلوگیری شود گفت: با وجود گل‌آلودگی آب رودخانه‌های جاجرود و کرج، آب مورد نیاز پایتخت بدون مشکل تأمین می‌شود.
کد خبر: 1037
زمان انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ بعد از ظهر -
1989 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمدرضا بختیاری با اعلام این خبر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و نیز با توجه به حجم مناسب مخازن آب تهران و پایش مستمر ورودی تصفیه‌خانه‌ها تاکنون هیچ‌گونه مشکلی برای تامین آب  شرب تهران وجود نداشته و در این خصوص جای نگرانی نیست.

 

وی افزود: سیلاب‌های اخیر، کدورت آب وردی به مخازن سدهای استان تهران را افزایش داده است، ولی این شرکت با به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌ها آب مورد نیاز شهروندان استان تهران را تامین می‌کند.

 

مدیرعامل آبفای استان تهران در خصوص وضعیت تصفیه‌خانه شماره ۷ تهران نیز گفت: ورودی آب سد ماملو به این تصفیه‌خانه را کاهش داده‌ایم تا از ورود گل‌ولای به تاسیسات آبی جلوگیری کنیم، ولی روند تصفیه و توزیع آب در این تصفیه‌خانه قطع نشده است و  ظرف چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

 

پیش از این برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بودند که با از مدار خارج شدن تصفیه‌خانه هفتم آب تهران آب آب شرب شهرهای پاکدشت، قرچک، خیرآباد، ورامین و فرن‌آباد با افت فشار و قطعی همراه خواهد شد.

 

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا از جنوب‌شرق استان تهران، هیچ مشکلی در فشار آب شرب شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت وجود نداشته و قطعی آب نیز گزارش نشده است.

 

سد ماملو  یکی دیگر از جاذبه های طبیعی تهران است  و بر روی رودخانه جاجرود ساخته شده است. این سد در روستای ماملو ساخته شده و آب شرب شهر های مختلفی از جمله پاکدشت، ورامین و جنوب تهران بر عهده دارد. دریاچه این سد زیبا در حدود ۳۰۰۰ متر طول و ۸۰۰ متر عرض دارد. این سد زیبا در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر تهران قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *