امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اجرای ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در بیش از سه هزار امامزاده در کشور

ری – ابتکارآنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در بیش از سه هزار امامزاده در کشور آغاز شده است.
کد خبر: 1045
زمان انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ بعد از ظهر -
508 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام غلام رضا عادل روز شنبه در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه شمیم حسینی در آستان شیخ صدوق، در جمع خبرنگاران افزود: این ویژه برنامه در سطح ۴۰۰ امامزاده سطح یک به صورت ویژه که هیات های مذهبی شاخص در آنها مستقر هستند، برگزار می شود.

 

وی یادآورشد: ۹۰۰ امامزاده در سطح ۲ میزبان عزاداران خواهند بود و باقی بقاع متبرکه نیز آمادگی حضور دسته جات عزاداری را دارند.

 

یک هزار مبلغ برای حضور در مراسم های عزاداری از قم اعزام شدند

 

حجت الاسلام عادل اظهار داشت: یک هزار مبلغ برای حضور در مراسم های عزاداری از قم به دیگر نقاط کشور اعزام شده اند و در کنار آن نیز از حضور یک هزار و ۵۰۰ مبلغ بومی نیز استفاده می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور ادامه داد: اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی نیز با رعایت مسائل بهداشتی در امامزادگان انجام می گیرد.

 

وی به برگزاری مراسم شیرخوارگان در نخستین جمعه ماه محرم اشاره و خاطرنشان کرد: فردای روز عاشورا نیز همایش قهرمان زینبی با حضور بانوان در اماکن متبرکه برگزار می شود.

 

برگزاری نماز ظهر روز عاشورا

 

حجت الاسلام عادل با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در ذیل برگزاری مراسم های عزاداری، اعلام کرد: نماز ظهر روز عاشورا نیز با حضور هیات ها و دسته جات همراه خواهد بود و امکانات لازم برای اقامه نماز اول وقت در این روز فراهم شده است.

 

وی به برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی اشاره و اضافه کرد: این نمایشگاه همزمان در ۲۰۰ امامزاده در سطح کشور با هدف کمک به تهیه اقلام مورد نیاز هیات ها و اطعام عزاداران حسینی از هشتم تا یازدهم مرداد برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: این نمایشگاه در سطح ۱۸ نقطه از استان تهران برگزار می شود که سه نقطه از آن مربوط به خود شهر تهران بعنوان پایتخت است.

 

۳۱۳ موکب برای مسیرهای اربعین

 

وی به برنامه ریزی های انجام شده برای پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: علاوه بر برگزاری مراسم جاماندگان در امامزادگان، ۳۱۳ موکب برای مسیرهای اربعین، مرزها و حرم های مطهر پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام عادی اظهارداشت: موکب ها با محوریت امامزادگان و موقوفات در نجف، کربلا، کاظمین و به صورت عمده در سامرا مستقر و فعال خواهند بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *