امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه قرچک:

نماز جمعه ضامن سلامت و بقاء جمهوری اسلامی است

قرچک- ابتکارآنلاین: امام جمعه شهرستان قرچک گفت: نماز جمعه به عنوان نهادی انقلابی، ضامن سلامت و بقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: 1049
زمان انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ بعد از ظهر -
581 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز شنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم که به مناسبت اقامه سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه در محل مصلای نماز جمعه قرچک برگزار شد اظهار داشت: امام جمعه به عنوان سرباز نظام و ولایت فقیه، در خدمت تمامی اقشار جامعه است و بنده نیز تلاش دارم تا در این سنگر، به عنوان یک خادم، زمینه را برای خدمت‌رسانی به جامعه فراهم نمایم.

 

وی افزود:نمازجمعه تنها نهادی است که از میان تمامی نهادهای انقلاب، با تغییرات مواجه نشده و با کارکردها و جایگاه خود توانسته از ارزش‌های نظام حراست کند، نماز جمعه به عنوان پایگاه مهم اجتماعی، ضامن سلامت و بقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به همه مردم تعلق دارد.

 

امام جمعه قرچک تصریح کرد: ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی شهرها، وظیفه مهمی در جامعه بر عهده دارند، این که برخی از افراد و اقشار تصور دارند که امامان جمعه فقط به قشری خاص تعلق دارد، نظر اشتباهی است چرا که پدر خانواده، به همه فرزندان تعلق دارد و باید از حضور خود، همه را برخوردار کند.

 

اسماعیلی با تأکید بر لزوم ارتباط مستقیم و تنگاتنگ ائمه جمعه با مردم گفت: ارتباط امام جمعه فقط به روز جمعه و اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه خلاصه نمی‌شود بلکه این رابطه باید مداوم، مستمر و به صورت چهره‌به چهره باشد تا بتوان از مسائل و مشکلات جامعه به درستی آگاهی به دست آورد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه کشور گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره‌ قدرت نرم محسوب میشود.

در پایان این دیدار، جمعی از خانواده شهدا به پاس سال‌ها تلاش امام جمعه قرچک، از وی تقدیر کردند.

 

۵ مرداد سال ۱۳۵۸ نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب در تهران اقامه شد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *