امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶۰ درصد از نانوایی‌های پاکدشت به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند

پاکدشت- ابتکارآنلاین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: از مجموع ۳۷۲ واحد نانوایی فعال در شهرستان پاکدشت، ۶۰ درصد به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند.
کد خبر: 1057
زمان انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ قبل از ظهر -
609 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسن دالوند اظهار داشت: پس از اجرای طرح هدفمندسازی و مردمی سازی توزیع یارانه‌ها، توجه به حوزه تولید نان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد و اعضای شورای آرد و نان شهرستان پاکدشت با همکاری بسیج اصناف قرارگاه شهید امانی، تلاش کردند تا از التهابات طبیعی پس از اجرای این طرح در حوزه نان بکاهند.

 

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت در حوزه توزیع آرد و نان، تجهیز واحدهای نانوایی به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند است تا با استفاده از آن، میزان دقیق مصرف آرد و تولید نان به صورت روزانه مشخص شده و به میزان تولید، به نانوا یارانه اختصاص پیدا ‌کند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر ۳۷۲ واحد نانوایی در شهرستان پاکدشت فعالیت می‌کنند تصریح کرد: تا کنون ۶۰ درصد از نانوایی‌های مستقر در شهرستان پاکدشت به کارتخوان‌های هوشمند مجهز شده‌اند و از اتحادیه نانوایان نیز درخواست شده تا ظرف مدت ۲۴ ساعت لیست نانوایی‌هایی که تا کنون از این دستگاه‌ها استفاده نکرده‌اند را به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام کنند.

 

دالوند با اشاره به برخی از مشکلات نانوایی‌ها در استفاده از دستگاه‌های کارتخوان گفت: برخی از دستگاه‌های کارتخوان با مشکل سیستمی همراه است و پوشش اینترنت در برخی از نقاط، امکان استفاده از این دستگاه‌ها را فراهم نکرده است ضمن این که بخش عمده‌ای از مشتریان نانوایی‌ها را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند که اغلب فاقد کارت عابر بانک بوده و اصرار به پرداخت نقدی پول نان دارند.

 

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، قرار شده تا نماینده بانک سپه به عنوان عامل توزیع دستگاه‌های کارتخوان در محل فرمانداری پاکدشت مستقر شود تا به صورت روزانه مشکلات نانوایی‌ها بررسی و رفع شود.

 

وی تصریح کرد: با تجهیز تمامی نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان هوشمند، علاوه بر مشخص شدن نیاز واقعی شهرستان به آرد، توزیع آرد در مناطق مختلف نیز به درستی مشخص می‌شود و می‌توان بر اساس نیاز هر منطقه، نسبت به تعیین سهیمه نانوایی‌ها در شورای آرد و نان تصمیم‌گیری کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت افزود: در سهمیه آرد اختصاص یافته به شهرستان پاکدشت، جمعیت فعال در شهرک‌های صنعتی و نیز مهاجران افغانستانی ساکن در شهرستان که تعداد واقعی آن مشخص نیست، در نظر گرفته نشده و این امر در مناطق روستایی که اغلب مشتریان را این افراد تشکیل می‌دهند، سبب تشکیل صفوف طولانی و یا کمبود نان می‌شود.

 

دالوند افزود: تمامی واحدهای نانوایی شهرستان پاکدشت ظرف ۱۵ روز آینده به کارتخوان هوشمند مجهز خواهند شد.

شهرستان پاکدشت از ۳۷۲ واحد نانوایی برخوردار است که از این تعداد ۲۸۱ واحد آرد نوع یک ( یارانه ای) و ۹۱ واحد نیز از آرد نوع ۲ (آزادپز) استفاده می‌کنند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفرجمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *