امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم:

۱۳۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در سفر رئیس‌جمهور به قم اختصاص یافت

قم – ابتکارآنلاین: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم از اختصاص ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به استان قم در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت خبر داد.
کد خبر: 1114
زمان انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ بعد از ظهر -
480 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ابراهیم ملکی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به قم، ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: از این مبلغ ۱۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در قالب ۵ هزار و ۷۵۲ میلیارد تسهیلات ثابت و ۵ هزار و ۹۳۷ میلیارد تسهیلات در گردش بوده که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اختصاص می‌یابد.

 

به گفته وی، مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان قم در ۲۰ حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، منابع آب، امنیت شهرها، اداره امور غذایی، انرژی، حمل‌ونقل، کاهش آلودگی و محیط‌زیست، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، دین و مذهب، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و صنایع دستی، رسانه، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت و آموزش عالی و حمایتی و توان‌بخشی استان بوده است.

 

وی طرح‌های پیشنهادی برای این تسهیلات را ۱۳۲ طرح دارای توجیهات اقتصادی و فنی توسط استان دانست و افزود: تسهیلات طرح‌های پیشنهادی با اولویت برای رونق تولید، اشتغال و مشاغل خانگی توسط ۱۱ بانک عامل پرداخت خواهد شد که تاکنون دو هزار و ۱۸ میلیارد تومان توسط این ۱۱ بانک عامل پرداخت‌شده است.

 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم ادامه داد: ۹۹۳ میلیارد تومان نیز برای تسهیلات وام ازدواج پیش‌بینی‌شده که توسط ۲۲ بانک عامل باید پرداخت شود و تاکنون ۲۵۵ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

 

وی تصریح کرد: ۵۲۵ میلیارد تومان باید توسط وزارت کشور، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی پرداخت شود که بخشی از آن‌ها پرداخت‌شده و این ارقام ماحصل سفر رئیس‌جمهور به قم است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *