امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار تهران از مناطق سیل‌زده رودهن بازدید کرد

دماوند – ابتکارآنلاین: استاندار تهران از مناطق سیل زده رودهن بازدید و از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به سیل زدگان قرار گرفت.
کد خبر: 1173
زمان انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ بعد از ظهر -
225 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محسن منصوری، استاندار تهران ظهر امروز سه شنبه از مناطق سیل زده روستای جور، آردینه و وسکاره رودهن که بامداد پنجشنبه ششم مرداد ماه درگیر سیل و خسارت های بسیار شده بود بازدید کرد.

 

در این بازدید ضمن گفت و گو با مردم و اهالی روستا، دستور ارائه خدمات و رفع مشکلات مردم سیل زده این روستا را در سریع ترین زمان ممکن صادر کرد.

 

در این بازدید، فرماندار شهرستان دماوند، بخشدار رودهن، امام جمعه رودهن، معاون عمرانی فرماندار دماوند، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند، فرمانده سپاه رودهن، شهرداران رودهن و کیلان و رؤسای ادارات خدمات‌رسانی حضور داشتند.

 

پیش از این عبدالوهاب امیری، بخشدار رودهن درخواست کمک رسانی به سیل زدگان را اعلام کرده بود و افزود: آثار و خسارات سیل رودهن گسترده و سنگین است به همین منظور نیازمند همکاری دستگاه ها و ماشین آلات راهسازی استان تهران برای کمک به مردم گرفتار براثر سیل هستیم.

 

فراخوان اعزام افراد جهادگر جهت کمک به روستاهای سیل‌زده بخش رودهن

 

سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند نیز با اعلام این خبر اظهار داشت: سیل اخیر که در روستاهای بخش رودهن جاری شد باعث خساراتی گردید اما میزان تلفات و خسارات نسبت به دیگر شهرستان‌ها به دلیل تدابیر ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند کمتر بود.

 

وی با بیان اینکه با این حال خسارت‌هایی در رودهن ایجاد شده و نیروهای امدادی در حال تلاش برای امدادرسانی هستند اما تعداد این نیروها اندک هستند و نیاز به کمک و یاری نیروهای جهادی و جوانان همیشه در صحنه داریم.

 

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند عنوان کرد: خسارت‌های این سیلاب با کمک مردم قابل جبران است، کمک به خلق‌الله بالاترین ثواب را دارد و حتی به جای حضور در تکایا و عزاداری‌ها کمک به مردم سیل زده ضرورت بیشتری دارد.

 

طاهری ادامه داد: جوانان علاقمند و افرادی که تمایل دارند در این امر خیر شرکت کنند به هلال احمر شهرستان دماوند مراجعه و ثبت نام کنند تا هر چه سریع‌تر به سیل زدگان کمک کنیم.

 

اعزام نیرو و تجهیزات شهرداری دماوند به منطقه سیل‌زده بخش رودهن

 

محمود بهرامی، سرپرست شهرداری دماوند با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به خسارات سیل در سه روستای وسکاره، جورد و آردینه در بخش رودهن، شهرداری دماوند در کنار دیگر نیروهای جهادی و مردمی، نیرو و تجهیزات به بخش‌های سیل‌زده بخش رودهن اعزام شد.

 

وی در تشریح این اقدامات تصریح کرد: ۲ دستگاه کامیون، ۱ دستگاه لودر، ۱ دستگاه گریدر، ۱ دستگاه باب کت و ۱۰ نفر از نیروهای واحد خدمات شهری جهت کمک و تسریع در پاکسازی منطقه سیل زده، اعزام شده‌اند.

 

به گفته سرپرست شهرداری دماوند، تجهیزات و نیروها تا اتمام عملیات پاک‌سازی مناطق سیل‌زده به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

لازم به ذکر است، در بامداد ششم مرداد ماه ۱۴۰۱ همزمان با حادثه سیل امامزاده داوود و فیروزکوه، سیل بسیار سنگین و گسترده در سه روستای وسکاره، آردینه و جورد در شمال بخش رودهن بوقوع پیوست و خسارات بسیار زیادی به جا گذاشت.

 

متاسفانه یک نفر در این حادثه جان باخت و در مسیر خود به باغات، زمین های کشاورزی، دامداری ها، اماکن مذهبی، منازل مسکونی، جاده ها، زیر ساخت ها، انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات و همچنین ۱۵دستگاه خودرو آسیب بسیار سنگینی وارد کرد تا جایی که هنوز اثری از چندین خودرو نیست.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *