امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۲ دستگاه استخراج رمز ارز در ورامین کشف شد

ورامین- ابتکارآنلاین: مدیرمنطقه برق ورامین گفت: با شناسایی یک مزرعه استخراج رمز ارز در یک واحد دامداری، ۱۲ دستگاه ماینر کشف و توقیف شد.
کد خبر: 1168
زمان انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ بعد از ظهر -
268 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مسلم حاجی مزدارانی گفت: در راستای شناسایی مصارف غیرمجاز برق و مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز( بیت کوین) بازرسان منطقه برق ورامین موفق به شناسایی یک مزرعه استخراج بیت‌کوین در یک واحد دامداری شدند که با استفاده از برق سه فاز غیرمجاز مشغول به فعالیت غیرقانونی خود بود.

 

وی افزود: این مزرعه که هر فاز برق غیرمجاز ۳۳ آمپر برق مصرف می‌کرد، ۱۲ دستگاه ماینر کشف شد که با حضور عوامل انتظامی و حکم قضایی، این دستگاه‌ها توقیف شدند.

 

مزدارانی اظهار داشت: این دستگاه‌ها در مجموع و در طول شبانه روز معادل مصرف بیش از ۲۵ منزل مسکونی برق مصرف می‌کردند که این امر علاوه بر وارد کردن فشار مضاعف به شبکه توزیع، در توزیع برق بین مشترکان نیز مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد.

 

وی گفت: متخلفین این پرونده، کابل فشارقوی را از تیربرق به داخل دامداری منتقل کرده و با عبور آن از زیر زمین، به محل استخراج رمز ارز وارد کرده و به صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌دادند.

 

وی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌شود تا ضمن رعایت مصرف بهینه برق، در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از سامانه ۱۲۱ مرکز فوریت‌های برق به بازرسان این شرکت اطلاع دهند تا به سرعت نسبت به جمع‌آوری این دستگاه ها اقدام شود.

 

مدیر منطقه برق ورامین همچنین از اجرای طرح خاموشی با برنامه در روستای کویرآباد از توابع بخش جوادآباد ورامین در روز چهارشنبه ۱۲ مردادماه امسال خبر داد.

 

مزدارانی افزود: در راستای اصلاح و بهینه سازی کامل شبکه توزیع نیروی برق روستای کویراباد از توابع بخش جواداباد، برق این روستا به صورت بابرنامه از صبح قطع می‌شود لذا با توجه به این که با انجام این عملیات، کل شبکه روستا به صورت صد در صد بهینه و نوسازی می‌شود از کلیه ساکنین این روستا تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و با نیروهای برق همکاری کنند.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *