امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران تاکید کرد؛

آماده باش دستگاههای اجرایی استان تهران جهت مقابله باسیلاب احتمالی

تهران- ابتکارآنلاین: مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی بر لزوم آماده باش دستگاههای اجرایی استان جهت مقابله باسیلاب احتمالی تاکید کرد.
کد خبر: 1190
زمان انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ بعد از ظهر -
237 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حامد یزدی مهر بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی برای چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه تا پنج شنبه ۱۳ مرداد ماه این هشدار صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نواحی مستعد و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی شده است گفت: جاری شدن رواناب، آب گرفتگی بعضی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از اثرات این مخاطره محسوب می‌شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی خبر داد و عنوان داشت: بر اثر این مخاطرات احتمال اختلال در آمد و شد به ویژه در جاده‌های کوهستانی وجود دارد لذا به همه مردم توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی و همچنین پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد اجتناب کنند.

 

یزدی به شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی بر اثر وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غرب استان تهران اشاره کرد و افزود: به مردم توصیه می‌کنیم از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده خودداری کنند همچنین نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توجه لازم را داشته باشند.

 

مدیرکل مدیریت استانداری تهران ضمن اعلام آماده باش به همه دستگاه‌های اجرایی نیروهای امدادی راهداری شهرداری‌ها گفت: از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم جهت مقابله با بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *