امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳ هزار متر از اراضی کشاورزی در پیشوا آزادسازی شد

پیشوا – ابتکارآنلاین: فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۱۳ هزار متر مربع اراضی کشاورزی شهرستان پیشوا و دستگیری ۱۰ نفر به دلیل تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی خبر داد.
کد خبر: 1265
زمان انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ بعد از ظهر -
231 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سردار کیومرث عزیزی با اشاره به رفع تصرف ۱۳ هزار مترمربع اراضی کشاورزی اظهار داشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان پیشوا موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

 

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی زمین‌های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به دیوارکشی شده بود شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این که پس از هماهنگی‌های قضایی در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده و حصارکشی‌ها تخریب شد گفت: این اراضی از چنگ زمین‌خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان پیشوا قرار گرفت.

 

عزیزی  با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین‌های رهاسازی شده ۳۹۰ میلیارد ریال برآورد شد اظهار داشت: در این ارتباط ۱۰ نفر به دلیل تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اینکه هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد خاطرنشان کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *