امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه شهرستان پردیس :

خبرنگاران هدایت گر افکار عمومی هستند

پردیس- ابتکارآنلاین: امام جمعه شهرستان پردیس گفت: خبرنگار، واسطه مردم و مسؤلان بوده و خبرنگاران رسانه ‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسؤولان را ایفا می ‌کنند ؛ این عزیزان مرکز هدایت افکار عمومی هستند .
کد خبر: 1301
زمان انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ بعد از ظهر -
238 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران ضمن تسلیت به بازماندگان و ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اظهار داشت: سیلاب‌های اخیر در کشور تاکنون حدود ۸۰کشته برجای گذاشته است و دهها نفر نیز مجروح شده‌اند.

 

وی ادامه داد: اگر سیاست گذاری درست انجام شود و قوانین و استانداردهای لازم تنظیم و اجرا بشود این‌همه مال و جان مردم از بین نمی رود ومجلس انقلابی و دولت مردمی در این راستا برای ریل‌گذاری درست و برنامه‌ریزی و اقدام آینده‌نگرانه مسئولیت ویژه‌ای دارند.

 

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: مشکل اساسی مدیریت بحران در کشور ما این است که صرفا نگاه پسینی بوده نه پیشگیرانه و آینده‌نگرانه و به رویکرد عملیاتی در حین یا پس از حوادث اضطراری و غیرمترقبه تقلیل یافته است.

 

حسینی ضمن تقدیر از حضور موثر ومستمر محسن منصوری استاندار تهران، اظهار داشت: پاکسازی مناطق سیل زده روستای مزداران بر عهده شهرستانها گذاشته شده و در این راستا حضور ظفر پور ابراهیم فرماندار شهرستان پردیس برای کمک رسانی مستمر و  فعالیت نیروهای شهرداری های شهرستان قابل تقدیر است.

 

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به گلایه روستائیان گلدره، توضیح داد: در برخی از مناطق سیل زده شهرستان پردیس مانند روستای گلدره در بحث خدمت رسانی تاخیر صورت گرفته است و مردم این روستا هم گله داشتند که شنیدیم از دیروز بحث خدمت رسانی را آغاز کردند که امیدوارم خیلی با سرعت و جدیت تمام این تاخیر صورت گرفته را جبران کنند.

 

رجعت سفیران غربت و مظلومیت(پیکر پاک سردار بی‌سر و چهار شهید مدافع حرم)

 

حسینی گفت: پنج شهید مدافع حرم پس از حدود ۸ سال، پیکر مطهرشان شناسائی و به وطن بازگشتند. که قافله سالار این ۵ شهید، سردار شهید عبدالله اسکندری (قصرالدشت شیراز) است وی نخستین شهید ایرانی بود که تکفیری‌ها با بغض و کینه خود سر از پیکرش جدا کرده و بر نیزه آویختند و اکنون پیکر پاکش پس از هشت سال به میهن اسلامی بازگشته است.

 

وی افزود: شهید رحیم کابلی (بهشهر)، شهید محمد امین کریمیان و شهید عباس آسمیه  در این کاروان پس از ۸ سال به وطن باز گشته و تشییع می شوند.

 

ضعف قدرتهای جهانی در برابر ایران مقتدر

 

وی توضیح داد: بازدارندگی و اقتدار ایران در تولید و صدور سلاح و پاسخ قاطع ایران به مقصرنمایی اروپایی‌ها نشانه هایی از ضعف قدرتهای جهانی در برابر ایران مقتدر است.

 

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به تحریم روسیه و زمستان سرد اروپای بازنده، توضیح داد: اگر مسکو، گاز را به روی اروپا ببندد، قیمت حامل‌های انرژی و نرخ تورم در اروپا رشد چشمگیری خواهد داشت و از منظر ثبات اقتصادی و اجتماعی می‌تواند تبعات منفی برای اروپا به همراه داشته باشد.

 

حسینی ادامه داد: فراز مهمی از پیچ تاریخی که با جنگ اوکراین آغاز شده‌است تحولات زیادی را در آینده رقم خواهد زد و  اروپای ضعیف‌شده یکی از پیامدهای آن است.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولین هیات ها، عزداری امام حسین(ع) را در شان سیدالشهدا (ع)  برگزار کنند، توضیح داد:  رعایت حق الناس، توضیح و تذکر با بانوان بی حجاب و بد حجاب، اقامه نماز جماعت در هیات ها و پرهیز از تحریف و خرافات در هیاتهای عزدارای رعایت شود.

 

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگار وظایفی مانند: صداقت در گفتار، رعایت انصاف و تقوای سیاسی و اخلاق حرفه ای، درستی و امانت داری در حرفه خبرنگاری و ولایت مدار و انقلابی بودن از وظائف و ویژگی های مهم یک خبرنگار است.

 

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف خبرنگاران این است که بدانند خبرنگار، واسطه مردم و مسؤلان اند، این خبرنگاران رسانه ‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسؤولان را ایفا می ‌کنند وخبرنگاران موتور هدایت افکار عمومی هستند پس باید دقت داشته باشند که افکار مردم مسلمان را به چه سمتی و جهتی هدایت می کنند.

 

شهرستان پردیس با جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *