امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دارالقرآن امام حسین(ع) شهر جوادآباد ورامین افتتاح شد

ورامین- ابتکارآنلاین: همزمان با ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارالقران شهر جوادآباد مزین به نام امام حسین(ع) روز پنجشنبه افتتاح شد.
کد خبر: 1575
زمان انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ بعد از ظهر -
214 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مدیر آموزش و پرورش جوادآباد ورامین در حاشیه این مراسم گفت: این دارالقران با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و جذب حداکثری جوانان به حفظ و قرآن قران مجید با همت خیرّین  نیک اندیش و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و به بهره‌برداری رسید.

 

عباس کیوانلو اظهار داشت: همزمان با افتتاح این طرح قرآنی، جذب جوانان برای شرکت در کلاس‌های قرآنی نظیر حفظ، تجوید و قرائت نیز آغاز گردید.

 

وی همچنین از کلنگ‌زنی احداث مدرسه ۶ کلاسه روستای قلعه بلند از توابع بخش جوادآباد خبر داد.

وی گفت: مدرسه روستای قلعه بلند که به صورت ابتدایی و متوسطه اداره می‌شود، از قدمت زیادی برخوردار است که با همت خیرّین مدرسه ساز، به زودی ساختمان جدیدی در آن احداث شده و در اختیار اموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

 

رئیس آموزش و پرورش بخش جوادآباد ورامین گفت: طی سال‌های اخیر، ۱۸ طرح مدرسه سازی توسط خیرّین مدرسه ساز در مناطق شهری و روستایی بخش جوادآباد در دست اجرا قرار گرفته که از این تعداد، ۱۴ مدرسه تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل شده و ۴ مدرسه دیگر در دست احداث است.

 

وی تعداد کل فضاهای آموزشی شهر جوادآباد را ۵۵ مدرسه اعلام کرد.

 

کیوانلو افزود: در حال حاضر ۵ هزار دانش‌آموز در مدارس شهری و روستایی جوادآباد مشغول به تحصیل می‌باشند که ۵۴ درصد آن را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند.

 

شهرستان ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *