امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس:

سختی حرفه خبرنگاری در کشور به خوبی تعریف نشده است

پردیس- ابتکارآنلاین: نماینده مردم اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: سختی حرفه خبرنگاری در کشور ما به خوبی تعریف نشده و بسیاری از خبرنگاران رسمی نیستند.
کد خبر: 1595
زمان انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ بعد از ظهر -
212 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – بیژه نوباوه روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اولین سوگواره پیام آور عاشورا « گرامیداشت روز خبرنگار» به میزبانی شهرداری بومهن به خبرنگاران گفت: تعداد زیادی از خبرنگاران حق القلم هستند و به شکل حق التحریری کار می کنند.

 

وی ادامه داد: سختی کار خبرنگاران عملیاتی شده و مصوب هست تا درباره خبرنگاران حرفه خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور اجرایی شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر این قانون در برخی از خبرگزاری های رسمی و صدا و سیما اعمال می شود و  ۵ سال بازنشستگی  سال زودتر از موعد و برخی از امتیازات دیگر شامل حال  آنها می شود.

 

نوباوه گفت: یکسان نبودن اجرای قانون برای همه خبرنگاران مشکل اساسی است و اگر این مشکل حل شود تمامی خبرنگاران با این قانون  به عنوان خبرنگار محسوب شوند می توانند  از مزایای خبرنگاری استفاده کنند.

 

وی توضیح داد: در این حوزه قانون کم نداریم اما در اجرای قانون مشکل داریم که اگر قانون اجرا شود تعداد زیادی از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان نمونه پیوست فرهنگی ابلاغیه سه دولت قبل است و در هیچ یک از طرح های ما استفاده نمی شود ما در معماری و شهرسازی هم پیوست فرهنگی داریم که خانه چطور و با چه نمایی ساخته شود اما هنوز در هیچ جایی استفاده نمی شود.

 

نوباوه ادامه داد: در حال حاضر درباره مشاغل خبرنگاری و بیمه هنرمندان مصوبه قانونی و حتی ابلاغیه داریم که اگر به هر دلیل خوب  عمل نمی شود در دستگاه ها قطعا قابل  رسیدگی هست و در این راستا اصل قانون نقص ندارد.

 

وی ضمن تسلیت ایام عاشورا و شهادت حضرت سید الشهدا(ع)  اظهار داشت:  امسال روز خبرنگار با روز اسرا و پیام رسان عاشورا که حضرت زینب (س) به عنوان  اولین پیام رسان و خبرنگار جامعه  اسلامی مطرح بودند همزمان شده است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاری یک رسالت ذاتی است ،کسی که خبر را به منصه ظهور ثبوت و ارائه می رساند خبرنگار است  ،خبرنگاری یک حرفه نیست  و می توان آن را هنر ذاتی انسان دانست.

 

نوباوه ادامه داد: هر قدر باور پذیری، راستگویی  و ارائه حقیقت  در جامعه افزایش پیدا کند جامعه به رشد نزدیک تر می شود ، نقطه اتصال اطلاعات خبرنگاران هستند و از طریق اطلاعات درست می توان جامعه را به سمت اهداف بزرگ هدایت کرد.

 

برگزاری نخستین سوگواره پیام آور عاشورا

 

شهردار بومهن در این آیین ضمن خیر مقدم به بیژه نوباوه خبرنگار پیشکسوت و نماینده مجلس و فرزند شهید محمود صارمی اظهار داشت:  برای نخستین بار سوگواره پیام آور عاشورا را با توجه به هم‌زمانی عاشورای حسینی و سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی برگزار شده است.

 

مجتبی رضا زاده ادامه داد: حرکت عظیم عاشورا نیز از منظری همین‌گونه است، انعکاس پیامی برای به‌دنبال مخاطب بودن و بیدار کردن مخاطب است تا به سوری نور و روشنی حرکت کند.

 

وی افزود: خبرنگاران با آگاهی از حساسیت های رسالت خطیر و عظیم خبرنگاری، صادقانه مسیر روشنگری، معرفت افزایی و بیان حقایق حرکت می کنند  و در راه تحقق این رسالت از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نبوده و نیستند.

 

به گزارش ایرنا در این آیین که به میزبانی شهرداری بومهن برگزار شد به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح از  فرزند شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرنگاران تجلیل شد.

 

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *