امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه قرچک:

مهمترین پیام نهضت امام حسین(ع) نرفتن زیر بار ظلم است

قرچک- ابتکارآنلاین: امام جمعه شهرستان قرچک گفت: مهمترین پیام نهضت عاشورای امام حسین(ع) نرفتن زیر بار ظلم است، پیام و منطقی که امروز کل جهان را درنوردیده و زمینه آزادی مظلومان جهان را فراهم کرده است.
کد خبر: 1616
زمان انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ بعد از ظهر -
228 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک گفت: یکی از مهمترین مشکلات جهان اسلام در طول تاریخ، نبود سرپرستان و حاکمان الهی و صالح بود که اگر در طول تاریخ به اهداف غدیر به عنوان ضامن سلامت دین اسلام توجه می‌شد، این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

 

وی با بیان این که هدف امام حسین(ع) از قیام، زنده کردن غدیر بود اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل نیز بر مبنای تحقق تفکر علوی و اجرای حقیقی غدیر شکل گرفت و باعث شد تا حاکمیت اسلامی بر مبنای اسلام ناب محمدی شکل گیرد، نظامی که دنباله رو قیام عاشورای امام حسین(ع) است.

 

امام جمعه قرچک با تقدیر از برپایی با شکوه مراسم عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان گفت: حضور پرشور، با شکوه و آبرومندانه مردم و هیأت‌های مذهبی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) بار دیگر ثابت کرد که عشق به امام حسین(ع) و فلسفه عاشورا در خون و روح مردم ایران جاری است.

 

وی تصریح کرد: برخی از گروه‌ها و تفکرات تلاش دارند تا منطق امام حسین(ع) را از زندگی فردی و اجتماعی مردم حذف کنند در حالی که این فرهنگ حسینی در تمامی ابعاد زندگی مردم عجین شده و هرگز فراموش نمی‌شود.

 

اسماعیلی تأکید کرد: اگر امروز مردم ایران با ظلم آشکار آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل مبارزه می‌کنند و مدام بر یزیدیان زمان مرگ می‌فرستند به دلیل حرکت در مسیر سیدالشهداء(ع) است، فرهنگی که امروز جای جای جهان را درنوردیده و حتی در قلب آمریکا و افرادی که حتی مسلمان نیستند نیز نفوذ کرده است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی گفت: آزادگان سرافراز ایران اسلامی در طول دوران اسارت، برای عزت و آبروی اسلام و ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند و در بند رژیم بعث از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *