امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان تهران خریداری شد

ری – ابتکارآنلاین: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران با اشاره به خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: خرید گندم از کشاورزان استان به صورت مستقیم و یا از طریق کارخانه های آرد سازی به ۱۰۸ هزارتن رسید.
کد خبر: 1741
زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ بعد از ظهر -
233 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عباس ارشدی روز یکشنبه در مورد افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تهران گفت: در سال جاری با تمهیدات شرکت بازرگانی دولتی ایران و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکنون مجموع خرید مستقیم و قراردادی کارخانجات آرد با ۱۰۸ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ده درصدی داشته است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که فصل خرید گندم در شهرستان های دماوند و فیروزکوه همچنان ادامه دارد.

 

ارشدی بیان داشت: تاکنون کلیه مطالبات کشاورزان از طریق بانک عامل پرداخت شده است.

 

به گزارش ایرنا، استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن گندم بین استان‌های کشور پیشتاز است و استان‌های گلستان با ۷۵۷ هزار تن، کردستان با ۵۶۰ هزار تن، فارس با ۴۸۳ هزار تن و کرمانشاه با ۴۶۶ هزار تن بعد از خوزستان، ۴ استان دیگر پیشگام خرید این محصول در کشور هستند.

 

همچنین، ۵ استان دیگری که بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته‌اند، به ترتیب آذربایجان غربی با ۳۶۹ هزار تن، خراسان رضوی با ۳۴۳ هزار تن، همدان با ۳۰۹ هزار تن، لرستان با ۲۶۱ هزار تن و اردبیل با ۲۱۷ هزار تن در بین ۱۰ استان پیشتاز خرید تضمینی این محصول قرار دارند.

 

گفتنی است‎‎؛ ‌تاکنون ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از گندمکاران خریداری شده است در حالی که سال گذشته تا این تاریخ، ۴ میلیون و ۴۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *