امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده مردم شهرستان های ملارد، قدس وشهریار در مجلس:

تامین آب چالش اصلی شهرستان‌های غرب استان تهران است

شهریار- ابتکارآنلاین: نماینده مردم شهرستان‌های شهریار،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت :امروز چالش اصلی شهرستان‌های غرب استان تهران موضوع تامین آب است.
کد خبر: 1732
زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ بعد از ظهر -
239 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسین حق وردی شامگاه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: در چند هفته آینده افتتاحیه انتقال آب‌های سطحی تهران به شهر قدس و باغستان شهریار را داریم که این اولین بار است که از آب‌های سطحی تهران برخلاف شهرستان‌های دیگر استفاده می‌شود همچنین سال آینده عملیات انتقال آب را شروع و به بهره برداری برسانیم تا بخش اعظم مشکلات آب شهر ملارد و شهریار حل شود.

وی افزود: نیازهای شهرستان‌های غرب استان تهران در ۳ محور تقسیم بندی کرده ایم محور اول ارتقای ادارات است که بخشی از آن به واسطه استقرار فرمانداری ویژه در شهرستان شهریار انجام شده است و عمده ارتقای ادارات با ایجاد استان تهران غربی به مرکزیت شهریار انجام خواهد پذیرفت که از مطالبات به جد است در حل مشکلات مردم تأثیر به سزایی دارد.

حق وردی محور دوم را ایجاد تعادل بین جمعیت و سرانه‌ها برشمرد و ادامه داد: متأسفانه سرانه شهرستان‌های شهریار قدس و ملارد پایین‌تر از سرانه‌های متوسط کشوری است و با جمعیت همخوانی ندارد.

نماینده مردم در شهرستان‌های شهریار قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرانه‌های بهداشتی نیز پایین‌تر حداقل‌های کشوری است و با افتتاح ۲ بیمارستان در شهر قدس و ملارد همچنین با پیگیری‌ها بیمارستان شهریار و درمانگاه‌های تخصصی تأمین اجتماعی امیدواریم تعادلی بین جمعیت و بحث‌های بهداشتی انجام شود.

وی در ادامه به سرانه‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از بودجه نوسازی برای احداث مدارس جدید استفاده می‌کنیم همچنین از ظرفیت خیرین نیز استفاده می‌شود و مدارس تیز هوشان در قدس و ملارد هم انجام خواهد گرفت.

حق وردی به بحث امنیت نیز اشاره کرد و گفت: امنیت یکی از مهمترین مطالبات می‌باشد که در این راستا تعداد نیروها و تجهیزات همچنین به طور کلی زیرساخت‌های مربوط به نیروی انتظامی افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، قدس وشهریار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محور سوم توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای در شهرستان‌های غرب استان تهران است که شامل آب، برق، گاز و حمل نقل می‌باشد.

حق وردی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در زمینه حمل و نقل با نظر کارشناسان این حوزه مطالعات زیادی صورت گرفته است از جمله احداث آزادراه غدیر و آزادگان که کنار گذری برای صفادشت شهریار ملارد و احمد آباد مستوفی است که با تأیید کارشناسان محیط زیست انجام می‌پذیرد.

وی یاد آور شد: حمل و نقل ریلی نیز یکی از طرح‌های مهم است که مطالعات آن صورت گرفته است متولی آن هم برعهده راه آهن است که بنا بر نظر مشاور ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که راه آهن اعلام کرده که هیچ مبلغی نمی‌تواند در این زمینه هزینه نماید و در صورت عدم همکاری راه آهن طرحی داریم که بخش خصوصی و شهرداری‌ها و شرکت عمران اندیشه بتوانند در این زمینه مشارکت کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *