امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
سیل خدمت؛

حضور ۱۶ روزه ورامینی ها در کنار مردم سیل زده مزداران فیروزکوه

ورامین – ابتکارآنلاین: با وقوع سیل در مزداران فیروزکوه، مسئولان، نیروی جهادی و بسیجی ورامین با حضور در مناطق سیل زده به کمک مردم شتافتند.
کد خبر: 1776
زمان انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ بعد از ظهر -
232 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – با وقوع سیل مزداران شهرستان فیروزکوه که منجر به بسته شدن معابر خیابان ها و تخریب منازل روستایی گردید گروه های جهادی، بسیجیان و داوطلبان مردمی در کنار مسئولان نسبت به حل مشکلات مردم بر اثر وقوع سیل تلاش کردند.

 

در این بین مسئولان، گروه های جهادی، بسیجیان و داوطلبان مردمی ورامینی به کمک مردم سیل زده مزداران فیروزکوه شتافتند و در مسیر حل مشکلات مردم قدم برداشتند.

تا پاکسازی کامل و بازگرداندن به شرایط اول در کنار مردم سیل زده روستای مزداران خواهیم بود

مجید درویشی معاون استاندار تهران فرماندار ویژه ورامین گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : از دقایق ابتدایی وقوع سیل در روستای مزداران شهرستان فیروزکوه و دیگر مناطق، مسئولان و مردم ورامینی در کنار مردم سیل زده قرار گرفتند و کمک آنان شتافتند.

وی افزود : در همان روز جمعه وقوع سیل مزداران فیروزکوه، چهار دستگاه باب‌کت، چهار دستگاه نیسان باربری، دو دستگاه کامیون، یک لودر و یک بیل مکانیکی برای خدمت رسانی به مردم سیل زده و پاکسازی معابر و خانه ها اعزام شد.

درویشی با اشاره به اینکه تهیه مواد غذایی و آب معدنی از مهم ترین امور پشتیبانی است افزود : در روز های ابتدایی وقوع سیل چهار نیسان آب معدنی و دو دستگاه آبمیوه و کیک برای گروه های جهادی فعال و مردم سیل زده منطقه مزداران فیروزکوه اعزام شد.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه‌ شهرستان ورامین ضمن اشاره به این موضوع که‌ در کنار مردم سیل زده خواهیم بود و به آن ها کمک خواهیم کرد خاطر نشان کرد : تا پاکسازی کامل و بازگرداندن به شرایط اول در کنار مردم سیل زده روستای مزداران خواهیم بود و از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد

وی افزود : علاوه بر تجهیزات و مواد خوراکی، جمعی از مسئولان نیز به صورت مستمر برای پاکسازی معابر و منازل مسکونی مناطق مسکونی سیل زده قرار داشتند و این اقدام نیز ادامه خواهد داشت

درویشی با اشاره به حضور نیرو های بسیجی و گروه های جهادی ورامینی در روستای سیل زده مزداران افزود : بر مبنای داوطلب شدن گروه های بسیجی و جهادی ‌مبنی بر حضور در مناطق سیل مزداران، به صورت دوره ای و سه روزه در این منطقه حضور پیدا کردند و یاری گر مردم بودند

حضور ۱۰۰ جهادگر موکب احباب الرضا ورامین در منطقه سیل زده مزداران

سید رضا احمدی گروه جهادی موکب احباب الرضا شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : با وقوع سیل در روستای مزران شهرستان فیروزکوه گروه جهادی ورامین تصمیم گرفت به منطقه سیل زده  بیاید که از همان دقایق اولیه تمهیدات لازم برای انجام این کار اندیشیده شد.

وی افزود : در اطلاعیه اولیه حدود ۱۰۰ نفر برای حضور در منطقه سیل زده اعلام آمادگی کردند که اعزام این عزیزان با قوت انجام شد و با حضور در روستای مرزداران شهرستان ورامین ثابت کرد که در کنار مردم است چرا که از جنس مردم است.

احمدی با اشاره به فعالیت های گروه جهادی احباب رضا شهرستان ورامین در منطقه سیل زده مزداران شهرستان فیروزکوه اظهار کرد : به همت گروه جهادی موکب احباب الرضا ورامین به طور میانگین روزانه ۱۵۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در بین اهالی روستا و گروهای جهادی فعال برای پاکسازی معابر و منازل توزیع شد.

 

وی خاطر نشان کرد : در کنارتهیه و توزیع غذا، حدود ۳۰ نفر نیز به پاکسازی معابر و منازل پرداختند و همچنین ایستگاه صلواتی موکب احباب الرضا ورامین از همان روز اول وقوع سیل برپا شد و به طور مستمر هر ساعته و هر روزه آب معدنی، میوه، چای  توزیع  کرد که از طریق خیرین و مردم تامین شده بود.

 

احمدی  با اشاره به تقارن در سیل مزداران و عزاداری های ماه محرم افزود : جهادگران موکب احباب الرضا با توجه با وجود مراسمات و عزاداری های مختلف محرم در شهرستان ورامین، به جای حضور در این مراسمات در عرصه دیگری از جهاد و خدمت حضور پیدا کردند.

 

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه ششم مرداد ۱۴۰۱ گزارشی مبنی بر وقوع سیل در روستای حبله رود شهرستان فیروز کوه اعلام شد و جاری شدن سیل جاده های منتهی به حبله رود را مسدود کرد، خانه های زیادی تخریب شد و در این سیل ۱۵ نفر از روستاییان روستای مزداران شهرستان فیروز کوه جان خود را از دست دادند و پس از گذشت ۱۲ روز از زمان وقوع سیل آخرین مفقودی پیدا شد.

 

به گفته مقامات محلی حدود سه هزار میلیارد تومان خسارات مالی وارد شد و از ۲۰۰ خانه روستایی آسیب دیده سیل ۱۲۰ خانه کامل تخریب و ۶۰۰ هکتار از باغات و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۷۰ درصد زیر ساخت راه و ۱۱۰ خودرو هم آسیب جدی دید.

 

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *