امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نمایشگاه عکس در آغوش وطن ویژه بازگشت آزادگان در قرچک برپا شد

قرچک- ابتکارآنلاین: در آستانه سالروز بازگشت شکوهمند آزادگان سرافراز به ایران اسلامی، نمایشگاه عکس با عنوان " در آغوش وطن" در قرچک برپا شد.
کد خبر: 1785
زمان انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ بعد از ظهر -
237 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – در این نمایشگاه که روز دوشنبه و با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک برپا شده، تصاویر مربوط به آزادگان در دوران اسارت و ایام بازگشت شکوهمند به میهن اسلامی در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در حاشیه افتتاح این نمایشگاه که با حضور بهمن خطیبی مشاور استاندار در امور ایثارگران، فرماندار و جمعی از مسئولان و آزادگان قرچک برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه ۲۵ تصویر حرفه‌ای از دوران اسارت و ایام بازگشت شکوهمندانه آزادگان سرافراز به میهمن اسلامی در معرض دید عموم مردم قرار گرفته تا گوشه‌ای از تاریخ سراسر افتخار دوران هشت سال دفاع مقدس، به تصویر کشیده شود.

 

محمود برزگر اظهار داشت: این تصاویر توسط خانواده معظم شهدا و آزادگان شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا جمع آوری شده و توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید به صورت نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده تا مردم و به ویژه جوانان بیش از گذشته از تلاش، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام و آزادگان سرافراز در اعتلای ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاهی پیدا کنند.

 

وی تصریح کرد: در حاشیه برپایی این نمایشگاه، آلبومی از تصاویر آزادگان سرافراز شهرستان قرچک در سه مرحله دوران هشت سال دفاع مقدس، ایام اسارت و احوالات این روزهای آنان به نمایش گذاشته شده که با استقبال بسیار خود بازدید کنندگان مواجه گردید.

 

برزگر اظهار داشت: نمایشگاه در آغوش وطن به مدت ۴ روز از ساعت ۸  تا ۱۴ در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در بوستان ۱۵ خرداد شهرک آزادیه ( میرزایی ) پذیرای علاقمندان است.

 

شهرستان قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۱ آزاده تقدیم اسلام کرده است.

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ نخستین گروه گروه از آزادگان سرافراز ایران اسلامی پس از سال ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *