امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
دادستان پردیس:

۴‌نفر از سر شبکه های «عرفان حلقه» بازداشت شدند

پردیس – ابتکارآنلاین: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه شهرستان پردیس ۴ نفر از سرشبکه های فرقه عرفان حلقه را دستگیر کردند.
کد خبر: 1812
زمان انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ بعد از ظهر -
191 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد شیخ آرانی روز سه شنبه اظهار داشت: در پی رصد سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)در شهرستان پردیس مبنی بر فعالیت مخفیانه فرقه «عرفان حلقه» در شهرستان پردیس و شهرستان های همجوار؛ پس از ماه‌ها رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه شهرستان پردیس ۴ نفر از اعضای اصلی و مرتبطان با خارج از کشور و سر شبکه های شهرستان های شرق استان تهران شناسایی و سپس با دستور دادستانی طی یک عملیات اطلاعاتی بازداشت و در شعبه ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

وی توضیح داد: «فرقه عرفان حلقه» و یا عرفان کیهانی با ادعای درمانگری و با تجویزهای فرادرمانی ضمن «مداخله در امر درمان» هزینه‌های گزافی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند و از سوی دیگر تشویق افراد به رفتارهای خارج ازعرف باعث شکاف در خانواده و بعضاً باعث طلاق، تضعیف بنیان خانواده‌ها و یا فرار فرزندان از خانه و همچنین زمینه ساز بروز مشکلات اخلاقی برای اعضای ناآگاه می شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: این افراد با ادعاهای واهی همچون فرادرمانی، شفابخشی، جاذبه درمانی، تشعشع دفاعی و غیره فعالیت غیرقانونی داشته که البته در پوشش های مختلفی همچون اقدامات خیرخواهانه اقدام به جذب افراد می کنند.

 

شیخ آرانی افزود: از مردم فهیم درخواست می شود تا ضمن بالا بردن هوشیاری خود نسبت به فعالیت‌های انحرافی فعالان عرفان‌های نوظهور در محیط پیرامونی خود، هرگونه برپایی کلاس، تجمع و فعالیت‌های افراد در این خصوص را ازطریق تلفن ۱۱۴ ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه استان تهران اطلاع رسانی کنند.

 

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *