امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۸۱ آزاده قرچکی، نماد مقاومت در دفاع از ارزش‌های جمهوری اسلامی

قرچک- ابتکارآنلاین: رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک گفت: مردم این شهرستان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، ۸۱ آزاده سرافراز تقدیم اسلام کردند تا مقاومت و ایستادگی خود را در دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کنند.
کد خبر: 1838
زمان انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ بعد از ظهر -
208 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آزمان کادری روز سه‌شنبه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به ایران اسلامی گفت: ۲۶ مرداد برای ملت ایران اسلامی، یادآور ایامی است که در آن، بزرگ‌مردانی که سال‌ها در بند رژیم بعث اسیر بودند، پس از مقاومت و از خودگذشتگی، بار دیگر به میهن اسلامی باز گشته و درس ایستادگی و مقاومت را به آحاد مردم و مسئولین آموختند.

 

وی اظهار داشت: آزادگان سرافراز و غیور در طول دوران اسارت، با استقامت و صبوری در برابر فشارهای جسمی و روحی ایستاده و تا پای جان از آرمان‌های انقلاب اسلامی حراست کردند و گذر زمان و دوری از کشور نتوانست در عزم و اراده آنان خللی وارد کند.

 

وی تصریح کرد: صبر و استقامت آزادگان ثابت کرد که در اسارت نیز می‌توان با پایبندی بر ارزش‌ها و اعتقادات مبتنی بر اسلام ناب محمدی به دستاوردهای فرهنگی دست یافت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای رسیدن به اهداف والا یاری کرد.

 

کادری گفت: سربلندی امروز ایران اسلامی به واسطه مقاومت و ایستادگی رزمندگان و آزادگان سرافرازی است که خالصانه برای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و اجازه ندادند تا دشمنان، ذره‌ای از خاک مقدس کشور را تصاحب کند.

 

وی از آزادگان به عنوان ذخایر ارزشمند نظام مقدس جمهوری یاد کرد و یادآور شد: آزادگان و ایثارگران، سرمایه و صاحبان اصلی این نظام مقدس هستند، گنجینه‌های گرانبهایی که می‌توانند با بیان تجربیات خود در مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان، مسیر پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کنند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک تصریح کرد: مردم شهرستان قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، ۸۱ آزاده سرافراز تقدیم اسلام کرده که این افراد از ۷ سال تا ۲ سال در بند نیروهای بعث اسیر بودند.

 

وی گفت: در طول سال‌های اخیر، ۵ نفر از آزادگان سرافراز شهرستان قرچک دعوت حق را لبیک گفته و به خیل همرزمان شهیدشان پیوستند.

 

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ نخستین گروه گروه از آزادگان سرافراز ایران اسلامی پس از سال ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *