امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایثارگران و آزادگان است

پاکدشت- ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است .
کد خبر: 1922
زمان انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ قبل از ظهر -
412 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین -همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و با حضور حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، از ۷۵ آزاده شهرستان پاکدشت تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم که شامگاه چهارشنبه در مصلای نماز جمعه پاکدشت برگزار شد اظهار داشت:امروز عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگانی است که برای دفاع از کیان ایران اسلامی جان و سلامتی خود را تقدیم اسلام کردند.

حجت الاسلام یوسفعلی شکری افزود: شکری: در دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اسلام با سن و سال کم، در برابر زیاده‌خواهی دشمن ایستادگی کرده و جان خود را تقدیم اسلام کردند تا امروز نیروهای ما، به راحتی با کشورهای جهانی به مذاکره پرداخته و از عزت ایران اسلامی دفاع کنند.

وی تصریح کرد: اگر یک روز کشورهای جهان از مردم ما به عنوان تفاله های خود یاد می‌کردند، امروز به برکت شهدا، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و رزمندگان و ایثارگران به چنان اقتداری دست یافته‌ایم که استکبار جهانی جرأت جسارت به ایران اسلامی را به خود راه نمی‌دهد.

 

امام جمعه پاکدشت نیز در این مراسم اظهار داشت: آزادگان سرافراز چراغ و پرچم راه امروز و فردای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند که با صبر و استقامت در برابر تمامی سختی‌ها، سربلندی و عزت را نصیب ایران اسلامی کردند.

حجت الاسلام حسن لزومی افزود: امروز آزادگان به عنوان شاهدان عینی وقایع دوران هشت سال دفاع مقدس باید حقایق این دوران طلایی را برای نسل امروز و فردای کشور بازگو کنند که چرا در جبهه حضور یافته و به چه دلیل اسیر شدند و در این دوران، چه سختی‌های روحی و جسمی را تحمل کردند و با وجود غربت و بی‌خبری محض از خانواده و عزیزان بر سر اصول خود ایستادگی کردند.

وی از ارتحال امام راحل به عنوان یکی از سخت‌ترین خاطرات پس از بازگشت آزادگان سرافراز یاد کرد و افزود: رزمندگان اسلام به عشق امام و شادی دل بنیانگذار جمهوری اسلامی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و همه دلخوشی آنان به وجود ایشان بود ولی پس از بازگشت از زندان‌های بعث، با جای خالی امام مواجه شدند و چه غمی بالاتر از این که به جای زیارت ایشان، بر سر مزار امام در بهشت زهرا حضور پیدا کردند.

لزومی با تأکید بر لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عمل به جهاد تبیین گفت: آزادگان سرافراز باید خاطرات خود را نوشته و در محافل مختلف، حقایق دوران جنگ را بازگو کنند که اگر چنین نشود، دشمن این واقعیت‌ها و چهره روشن و  انقلاب آنان را تحریف خواهد کرد.

فرماندار شهرستان پاکدشت نیز در این جلسه اظهار داشت: آزادگان، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که ایثار، رشادت وایستادگی در حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی را چه در دوران پرافتخار دفاع مقدس و چه در سال‌های اسارت و بعد از آن، به زیباترین شکل به تصویر کشیده و معنا بخشیدند.

محسن  اردستانی افزود: تقارن سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور با ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء، بار دیگر پیوند مستحکم و جدانشدنی انقلاب و دفاع مقدس را با نهضت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) متجلی ساخته و یادآور آرمان‌های حق‌طلبی و آزاده‌خواهی مسلمانان مبارز در جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آزاده شاخص ایران اسلامی، شهید حسن هداوند میرزایی گفت: این شهید سرافراز در آستانه بازگشت به میهن اسلامی با پایبندی بر اصول و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان قسم خورده نظام، در زندان‌های بعث به شهادت رسید تا ثابت کند که برای دفاع از کشور و کیان ایران اسلامی در همه حال می‌توان آماده شهادت بود .

در پایان این مراسم از ۷۵ آزاده سرافراز و خانواده آنان تقدیر شد

۳ تن از آزادگان شهرستان پاکدشت پس از آزادی، به دلیل تحمل رنج و دردهای ناشی از دوران اسارت دعوت حق را لبیک گفته و به جمع یاران شهیدشان پیوستند.

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ نخستین گروه گروه از آزادگان سرافراز ایران اسلامی پس از سال ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *