امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
استاندار فارس تاکید کرد؛

تکمیل واکسیناسیون کرونا قبل از پیاده روی اربعین لازم است

شیراز – ابتکارآنلاین: استاندار فارس با اشاره به وجود الزام تکمیل واکسیناسیون برای زائران اربعین، به شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین و زائران کربلا توصیه کرد قبل از آغاز سفر واکسن تزریق کنند.
کد خبر: 2067
زمان انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ قبل از ظهر -
396 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- محمدهادی ایمانیه در ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهوری با حضور استانداران سراسر کشور و به شکل مجازی برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم فارس و کادر درمان در ایام شیوع کرونا، گفت: در فارس بیش از ۹۸ و نیم درصد بیماران بهبودی کامل پیدا کردند و یک درصد فوتی داشتیم.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان فارس ۴ شهرستان قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان زرد و ۱ شهرستان آبی داریم لذا به همه افراد بالای ۱۲ سالی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته توصیه می‌شود تزریق دوز بعدی را جدی بگیرند تا شاهد موج‌های بعدی نباشیم.

 

وی افزود: همچنین برای افراد بین ۵ تا ۱۲ سال نیز تزریق دو دز باید انجام شود، چراکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و برای پیشگیری از وقوع موج جدید باید همه واکسن زده باشند.

 

ایمانیه استفاده از ماسک به‌ویژه در فضای بسته را مهم دانست و افزود: در حال حاضر رعایت نکات بهداشتی به ۵۳ درصد رسیده است در حالی که زمانی بالای ۸۰ درصد رعایت می‌شد.

 

استاندار فارس در ادامه با اشاره به لزوم تزریق واکسن برای خروج از مرز جهت سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی، گفت: تصمیم ستاد ملی کرونا اینست که شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین باید واکسن زده باشند، اگر تزریق را انجام نداده باشند در مرز مجبور به تزریق هستند.

 

ایمانیه ادامه داد: توصیه اینست افرادی که به کربلا مشرف می‌شوند به‌عنوان تکلیف شرعی برای حفظ جان خود و سایرین واکسن بزنند؛ زیرا اگر در مرز واکسن بزنند احتمال عوارض کوتاه مدت روزهای اول بعد واکسن وجود دارد که در واقع باعث اختلال در زیارت خواهد شد.

 

استاندار فارس همچنین تاکید کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید همه دانش‌آموزان و دانشجویان باید واکسن بزنند تا از وقوع موج‌های جدید پیشگیری شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *