امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
قاضی عسکر:

اسلام موافق آزادی بیان و قلم است

ری – ابتکارآنلاین: تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه گاهی خبرنگار در بیان واقعیات جامعه احساس خطر می کند، گفت: اسلام موافق آزادی قلم و بیان است.
کد خبر: 2130
زمان انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ بعد از ظهر -
186 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر روز دوشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان ری افزود: خبرنگاری، حرفه ای سخت است و امروز شرایط برای خبرنگاران سخت تر شده چرا که گاهی بنابر شرایط، حساسیت ها و برخی جناح بندی ها برخوردهای نامناسبی انجام می شود.

 

وی توضیح داد: خبرنگار گاهی در بیان واقعیات احساس خطر می کند؛ اسلام موافق آزادی بیان و قلم است اما باید نکاتی را در این باره درنظر گرفت.

 

قاضی عسکر ادامه داد: امام علی(ع) می فرمایند که “مردمی که نتوانند بدون لکنت زبان حق ضعیف را از قوی بگیرند هرگز به سعادت نمی رسند”، بنابراین در جامعه اسلامی باید شرایط به گونه ای فراهم شود که ضعیف از قوی حقش را بگیرد و افراد به کمک ضعفا برسند.

وی افزود:  سیره پیامبر هم این بود که در جامعه اسلامی هر کسی رُک حرفش را بزند؛ امروز یک بخش از حرفه خبرنگاری دفاع از مظلومان است و اسلام نیز این حق را تایید می کند.

 

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه امنیت خبرنگار مهم است و نباید به هر بهانه ای خبرنگاری را توبیخ کنند؛ گفت: حکومت باید حامی خبرنگار باشد چراکه هیچ کس در جامعه اسلامی مصونیت ندارد و البته انتقاد اگر از سر خیرخواهی باشد، ایرادی ندارد.

 

وی افزود: تخریب کردن همدیگر، اسلامی نیست؛ از این رو امر به معروف و نهی از منکر در اسلام به وجود آمده است که اگر جایی تصمیمی اشتباه گرفته شد، همه بیایند کمک کنند تا حل شود.

 

قاضی عسکر خاطرنشان کرد: افشای مفاسد قبل از اینکه موضوع روشن شود کار درستی نیست؛ محاکم خاص می خواهد. در مورد مفاسد اجتماعی قبل از اینکه اعتماد عمومی از بین برود باید حرکت کرد چراکه حرمت یک انسان مومن مثل خون آن فرد است.

 

وی یادآور شد: اگر کسی اختلاس یا کار خلافی کرده باید نتیجه به مردم گفته شود و خبرنگاران در این وسط نقش مهمی دارد. خبرنگار باید امنیت داشته باشد و بنده نیز همیشه از نظرات خبرنگاران استفاده می کنم.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: دنبال اصلاح جامعه باشیم نه تخریب هم؛ از نقد ناراحت نشویم و کسی هم تندی کرد، نباید درگیر شویم.

 

قاضی عسکر در مورد طرح توسعه حرم عبدالعظیم نیز گفت: جلسه ای با آقای نیکزاد رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی خواهیم و طرح توسعه حرم را به جد پیگیری می کنم؛ شهرری ظرفیت های خوبی دارد که تا کنون به خوبی از آن استفاده نشده و حرم نیز حتما باید زائرسرا داشته باشد.

 

وی افزود: منابع مالی برای توسعه بسیار ضعیف است اما با کمک خیران به پیش می رویم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *