امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارخانه ۷۰۰ تنی قند و شکر در اهر بهره‌برداری می‌شود

تبریز – ابتکارآنلاین: کارخانه تصفیه شکر و تولید قند کشور با ظرفیت روزانه ۵۰۰ تن در تصفیه شکر و ۲۰۰ تن تولید قند مهر ماه سال‌جاری در شهرستان اهر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: 2140
زمان انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ بعد از ظهر -
321 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – مدیرعامل شرکت قند اظهار داشت: مراحل اجرایی این واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریالی به صورت آورده شخصی و پیشرفت ۹۹ درصدی در حال اتمام است.

 

ابوالفضل نصیری با بیان اینکه با بهره‌برداری از این واحد صنعتی زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود، افزود: ظرفیت این واحد صنعتی، تولید افزون بر ۱۵۰ هزار تن شکر تصفیه شده و ۶۰ هزار تن قند شکسته در سال است.

 

مدیرعامل کارخانه قند و شکر اهر با بیان اینکه این کارخانه واحد دوم شرکت خصوصی تولید قند بوده و واحد نخست با اشتغال ۱۳۰ نفر جزء دو کارخانه بزرگ استان محسوب می‌شود، گفت: کارخانه تولید قند که هم اکنون در ناحیه صنعتی ۲۷ خرداد جاده مشکین شهر فعال است؛ اولین مجوز آن تولید ۱۰ تن قند در روز با اشتغالزایی هشت نفر بود که با تلاش همکاران و حمایت مسئولان هم اکنون با بیش از ۱۳۰ نفر با تولید ۷۰ تن در روز به صورت سه نوبته فعال است که علاوه بر تامین نیاز منطقه ارسباران به مرکز استان و استان های همجوار نیز صادر می‌شود.

 

وی افزود: دومین واحد این شرکت و بزرگترین واحد تولید قند کشور در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۸ هزار مترمربع با ظرفیت تصفیه روزانه ۵۰۰ تن شکر و تولید روزانه ۲۰۰ تن قند را دارد که این واحد اولین کارخانه تصفیه شکر استان بوده و با افتتاح آن می‌توان مصرف شکر استان را پوشش داد .

 

نصیری با بیان اینکه در راستای ادای دینی که به زادگاه خود اهر دارم تمام هم و غم خویش را با مشاوره دوستان و حمایت مسئولان شهرستان در زمینه تولید به کار بسته‌ام گفت: بزرگترین آرزوی من به عنوان یک اهری تلاش در جهت اشتغال جوانان منطقه در طرح های بزرگ تولیدی است .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *