امروز یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳

نماینده هندی هتاک به پیامبر اسلام (ص) بازداشت شد

نماینده مجلس محلی ایالت تلنگانا هند پس از اهانت به پیامبر اسلام (ص) بازداشت شد.
کد خبر: 2198
زمان انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ بعد از ظهر -
239 بازدید

«تی راجا سینگ» عضو مجلس محلی ایالت تلنگانا و وابسته به حزب بی جی پی به اتهام اظهارات توهین آمیز درباره پیامبر اکرم (ص) بازداشت شد.

 

به گزارش دی ان تی وی، در روز‌های اخیر ویدیویی از سخنرانی این نماینده در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در بخشی از آن به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود.

 

پس از این اقدام، مردم در نزدیکی اداره پلیس شهر حیدرآباد تظاهرات کردند و خواستار بازداشت او شدند. تظاهرکنندگان اعلام کردند تی راجا سینگ احساسات مردم به ویژه مسلمانان را جریحه دار کرده است.

 

پیشتر،  سخنگوی رسمی حزب حاکم هند که رهبر آن نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور است، با انتشار توئیتی اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) موجی از اعتراضات را میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.

 

در سال ۲۰۱۹ یک سایت هندی که به بررسی جرائم نژادپرستانه می‌پردازد، اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد قربانیان خشونت در هند در ۱۰ سال گذشته، مسلمان بوده اند. در شرایطی که دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند با اقدامات و سیاست‌های خود علیه مسلمانان، در تلاش برای حذف هویت و تاریخ اسلامی هند است، چندان بعید نیست که خشونت‌ها و تنش‌ها در هند حتی بیش از آنچه که تا کنون دیده شده، تشدید شود.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *