امروز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه ملی محوطه باستانی ری با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد

ری – ابتکارآنلاین: پایگاه ملی محوطه باستانی شهرری متعلق به دوره ساسانیان با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در هفته دولت افتتاح شد.
کد خبر: 2225
زمان انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ بعد از ظهر -
199 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پایگاه ملی محوطه باستانی شهر ری افزود: در سطح کشور ۱۰۰ پایگاه ملی و ۲۶ پایگاه جهانی داریم.

 

وی اظهارداشت: پیش از ورود برای بهره‌برداری از این محوطه محو پایگاه ملی, خانه بررسی شرایط آن برای تبدیل شدن به پایگاه ملی باستانی بودم که پس از دریافت اطلاعات متوجه شدم این محوطه و محدوده دشت ری فراتر از آنچه که تبلیغ و اطلاع رسانی شده است ارزش تاریخی دارد.

 

وی تاکید کرد: در صورتی که محدوده ای را پایگاه رسمی اعلام نکنیم در درجه دیگری از اهمیت قرار می گیرد.

 

ضرغامی ادامه داد: زمانی که محوطه و محدوده ای به عنوان پایگاه رسمی ملی یا جهانی معرفی شود, در درجه بالاتری از نظر کارهای میراث فرهنگی قرار می گیرد.

 

از جمله آثار مهم و معروف دشت ری اثر تاریخی موسوم به تپه میل است این اثر که به مناسبت ساخت و سازهای مرتفع روی یک برآمدگی بلند به تپه میل شهرت یافته در جنوب شهر ری و در غرب جاده ارتباطی به ورامین در ناحیه قلعه نو قرار دارد.

 

به نظر می‌رسد ارتفاع دورنما و کارکرد متصور برای این اثر تاریخی باعث شده تا از آن به عنوان میل یا نشانه و راهنمای مسافران و کاربری آن یاد شود.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *