امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

مصوبات زیست محیطی سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی بی سابقه است

مشهد- ابتکارآنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه حفاظت محیط زیست استان بی سابقه است و برای این حوزه اهمیت فوق العاده‌ای دارد.
کد خبر: 2280
زمان انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ قبل از ظهر -
226 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از  ایرنا – مهدی اله‌پور افزود: سه مصوبه این سفر با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است که طی امسال و تا پایان سال ۱۴۰۲ ابلاغ و جذب می‌شود.

 

وی ادامه داد: نخستین مصوبه سفر، تامین اعتبار برای پایان عملیات اجرای پنج ساختمان اداری است که میانگین دوران ساختشان بیش از پنج سال شده است و در زمینه مدیریت و حفاظت مناطق و اقدامات حوزه محیط زیست و خدمت رسانی در این زمینه اهمیت بسزایی دارد.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: دومین مصوبه نیز طرح تامین و تجهیز یگان حفاظت محیط زیست استان است که در این زمینه نیز نیازهای فراوانی داشتیم که به این ترتیب تامین می‌شود.

 

اله پور با اشاره به این که در حال حاضر ایستگاههای پایش هوا در کلانشهر مشهد تجمیع شده است افزود: سومین مصوبه سفر رییس جمهوری به استان تامین اعتبار برای اجرای طرح ایجاد سیستمهای کنترل و پایش آلودگی محیط زیست در پنج شهرستان استان است.

 

وی ادامه داد: در هر مصوبه معادل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک مصوبه مشترک نیز در حوزه گرد و غبار میان محیط زیست و منابع طبیعی استان برای سامان دهی به وضعیت گرد و غبار در شهرستان سرخس منعقد شده که در این بخش نیز اتفاقات خوبی در حال انجام است.

 

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش حراستی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان است.

 

مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

 

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکارممنوع است.

 

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

 

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *