امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
استاندار تهران تشریح کرد :

از پیگیری برای تکمیل بیمارستان شهریار تا بهره برداری از مترو پرند تا پایان سال

ری – ابتکارآنلاین: اقدامات مختلف عمرانی و زیرساختی استان تهران توسط استاندار تهران ؛ از پیگیری برای تکمیل بیمارستان شهریار تا بهره برداری از مترو پرند تا پایان سال تشریح شد.
کد خبر: 2429
زمان انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ بعد از ظهر -
1124 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محسن منصوری با تشریح اقدامات استان تهران اظهار داشت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر جوانگرایی، عمر مدیریتی مدیران در استان تهران ده سال کمتر شده یعنی بدنه جوان، مومن و انقلابی وارد لایه های اجرایی استان شدند.

 

وی ادامه داد: در دیدار امروز هیئت دولت با مقام معظم رهبری، ایشان عنایت ویژه نسبت به عملکرد دولت داشتند که نشان می دهد دولت نمره قبولی گرفته، البته اشکالاتی هم وجود دارد که باید برطرف شود.

 

استاندار تهران عنوان کرد: معتقد به مدیریت عملیاتی و اجرایی هستم و بر این اساس از حدود ۳۰۰ روز فعالیت در استان تهران نزدیک به ۱۰۰ روز را در شهرستان ها جهت پیگیری مشکلات مردم حضور داشتیم.

 

۱۴۸ مصوبه سفرهای ریاست جمهور به استان تهران

منصوری سپس گفت: با تدابیر رئیس جمهور و هیئت دولت، مشکلات چندین ساله استان تهران حل شده از جمله کارخانه‌ای که با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ایجاد شده بود منتها به خاطر بدهی ۱۵۰ میلیاردی بانکی، فعالیتش متوقف شده بود که طی بازدید رئیس جمهور مقرر شد ظرف یک ماه مشکل آن حل شود که اکنون مشکل حل شده و ۴۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند که ظرفیت فعالیت آن تا ۸۰۰ نفر نیز افزوده می‌شود.

 

استاندار تهران در مورد سفرهای ریاست جمهوری به استان تهران عنوان کرد: رئیس‌جمهور نگاه ویژه به استان تهران دارند و در پنج نوبت به استان سفر داشتند که تاکنون ۱۴۸ مصوبه از مجموعه تصمیمات برای استان تهران ابلاغ شده و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به بنگاه و شرکت های استان اختصاص داده شده و امروز نیز ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آب و فاضلاب ابلاغ شده که تحول جدی در استان ایجاد می‌کند.

 

تکمیل بیمارستان امام خمینی شهریار تا پایان سال

منصوری در مورد وضعیت بیمارستان امام خمینی شهریار گفت: ۳۳ سال از کلنگ‌زنی این بیمارستان می گذرد که به سبب مشکلات مختلف فعالیت آن متوقف شده که رئیس جمهور دستور دادند تا پایان سال این بیمارستان تکمیل شود که با تکمیل آن ۴۰۰ تخت بیمارستانی به منطقه اضافه می شود و به شخصه ماهانه سرکشی از بیمارستان دارم تا این وعده محقق شود.

 

وی ادامه داد: طبق دستور رئیس جمهور بیمارستان پردیس باید ظرف شش ماه آینده آماده بهره‌برداری شود، در این زمینه سه شیفت کار انجام شود؛ البته چند ماه صرف گره گشایی بودجه ای این پروژه شد.

 

وی در مورد وضعیت مترو پرند گفت: تست سرد مترو پرند در تیرماه انجام شده که هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و در این زمینه مولدسازی صورت گرفت به این صورت که زمینی در شهر پرند تغییر کاربری داده شد و هزار میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد شد و اکنون کار با جدیت پیش می‌رود و تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد؛ همچنین برای شهر پرند مجموعه بیمارستانی در حال ساخت است و کلینیک بزرگی نیز افتتاح شده است.

 

احیای ۲۷۵ واحد راکد در استان تهران

استاندار تهران افزود: در هفته دولت ۷۱۵ پروژه به اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح در استان تهران است که عمده آنها در حوزه های اقتصادی و عمرانی است.

 

منصوری اظهار داشت: ۷۰ درصد اقتصاد استان تهران، خدماتی و بقیه سهم صنعت است، همچنین بیشترین سرمایه هم در تهران چرخش دارد؛ سال گذشته ۱۲۸ هزار شغل ایجاد شده که ۲۰ درصد بیشتر از میزان تعهد بوده و ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی استان پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۷۵ واحد کاملا راکد به چرخه تولید بازگشته، افزود: بخشی از کار در ستاد تسهیل پیگیری می‌شود که گاهی ناظر به شهرک‌ها و گاهی ناظر بر آیین نامه ها است که در این زمینه محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران که در سال ۴۶ اعمال شده بود و برای استان مشکل ایجاد می کرد، اصلاح شده که بر اساس آن اجازه توسعه صنایع پاک و دانش بنیان داده می شود.

 

ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی استان در قالب شهرک های صنعتی خصوصی

استاندار تهران خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر در مورد ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی استان در قالب ۳۸ شهرک صنعتی خصوصی می باشد، همچنین شهرک های صنعتی فیروزکوه معاف از مالیات شدند تا توسعه استان به سمت مناطق کم برخوردار سوق پیدا کند.

 

منصوری افزود: مشکل شهرک های صنعتی به صورت جداگانه پیگیری می‌شود، در این زمینه مشکل ورودی شهرک شمس آباد و مشکل آب ان حل شده، همچنین مشکل برق شهرک عباس آباد و شهرک دماوند نیز پیگیری شد، ضمن اینکه رویکرد جدید حوزه صنعت تهران، ایجاد شهرک‌های تخصصی است که در این زمینه ایجاد شهرک پوشاک در ری آغاز شده و در دماوند نیز تمرکز بر فعالیت های دانش بنیان اولویت است.

 

استاندار تهران تصریح کرد: شهرک صنعتی ملارد ۱۳ سال پیش مصوبه داشته که در شورای برنامه‌ریزی تصویب شد که عملیات اجرایی آن آغاز شود؛ همچنین طبق مصوبه دیگر اجازه افزایش اراضی شهرک های صنعتی تا سقف ۳۰۰ هکتار به مجموعه استان داده شده است.

 

اقدامات مختلف برای حل معضل ترافیک و آلودگی هوا

وی در مورد مسئله آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا به دو قسمت پدیده های نوظهور مثل گرد و غبار و همچنین آلایندگی شیمیایی و سوختی بر می گردد که در این زمینه قانون هوای پاک، وظایف ۲۴ دستگاه را مشخص کرده و آلودگی هوا و ترافیک باید با هم دیده شوند که جلسات متعدد پیگیری در این زمینه برگزار می شود.

 

استاندار تهران تاکید کرد: قسمتی از آلودگی هوا با مدیریت زمان حل می شود، چراکه اگر تا اول مهرماه ترافیک فعلی کنترل نشود ۳۰ درصد به ترافیک افزوده می شود که جلسات کارشناسی در حال برگزاری است تا با مدیریت زمان بخشی از ترافیک حل شود، بخش دیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی است که باید اصلاح فرهنگ رانندگی صورت گیرد.

 

منصوری اظهار داشت: در زمینه ارتقاء ناوگان مترو و حمل و نقل نیز اقدامات موثری در حال پیگیری است و ۹۰۰ اتوبوس جدید توسط شهرداری وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود.

وی افزود: تهران به ۷۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد که اکنون ۵ هزار اتوبوس وجود دارد و از این تعداد دو هزار دستگاه کارکرد حداکثری ندارند و تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود.

 

ارتقا ساختار سیاسی در شرق و غرب استان

استاندار تهران در مورد مسائل اجتماعی استان خاطرنشان کرد: به لحاظ ساختار سیاسی و اجتماعی باید تمرکز زدایی از تهران انجام شود که در این زمینه طبق دستور رئیس جمهور ارتقای

 

ساختار سیاسی در شرق و غرب تهران با ایجاد فرمانداری های ویژه شهریار و ورامین رقم خورد.

 

وی ادامه داد: طرح مدیریت مهاجرت به استان تهران نیز پیگیری و تدوین می‌شود، همچنین برای حل مسائل اجتماعی تهران قرارگاه اجتماعی شکل گرفته که جلسات آن به صورت مستمر برگزار می شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *