امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شمیرانات با حضور معاون سیاسی استاندار تهران

شمیرانات- ابتکارآنلاین: همزمان با هفته دولت، ۶ پروژه شمیرانات به صورت نمادین از ۴۴ پروژه این شهرستان با حضور سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: 2456
زمان انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ قبل از ظهر -
210 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – پایگاه هواشناسی سپیدکمرچال فشم که با افتتاح آن با حضور مجتبی جلالی مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران نیز همراه بود، به پارامترهای پیش بینی آب و هوا، رطوبت، سمت و سرعت باد مجهز است.

 

همچنین از نقاط قوت این پایگاه می‌توان به اتصال به سامانه هشدار سیلاب در راستای پیشگیری از خسارات اشاره کرد.

 

آغاز بهره‌برداری از خانه هلال روستای لالان رودبارقصران نیز به عنوان هشتمین خانه هلال شمیرانات، دارای یک انبار با تجهیز ۵۰ میلیون تومانی و فضای آموزشی است که از بین اهالی روستا داوطلب یادگیری امدادرسانی و فعالیت جذب می‌کند و در این آئین نیز شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران حضور داشت.

 

در سومین برنامه امروز، ۵۰۰ متر روکش آسفالت روستای ایگل با اعتبار یک میلیارد تومانی به منظور تسهیل تردد اهالی و مسافران، با حضور کوثری معاون مدیرکل راهداری و حمل‌وتقل جاده‌ای استان تهران به بهره‌برداری رسید.

 

در روستای آهار رودبارقصران نیز خانه تشکل‌های مردمی با حضور ۴ تشکل فعال، مجموعه سرپوشیده ورزشی و کانکس هلال با ۱۲۵ میلیون تومان از بودجه دهیاری، مشارکت تشکل‌ها و اداره ورزش و جوانان، شمیرانات افتتاح شدند.

 

آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث خط انتقال ۴ هزار و ۴۰۰ متری و مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب روستاهای لواسان بزرگ و رسنان نیز در مساحت یک هکتار، با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان با حضور رحمت الله محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق تهران اجرا شد.

 

 

افق این طرح لواسانات برای سال ۱۴۲۵ و جمعیت ۴ هزار و ۵۰۰ نفری‌ست که پیش‌بینی می‌شود؛ ظرفیت مدول اول ۳۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز و فرآیند تصفیه آن، لجن فعال به روش هوادهی گسترده با حذف ازت و فسفر است.

 

پروژه‌های شمیرانات با حضور معاون سیاسی استاندار تهران افتتاح و کلنگ‌زنی شدجوهری، فرماندار و دیگر مسئولان شمیرانات در آخرین برنامه افتتاحیه امروز به منظور افتتاح بازسازی بخش کودکان در شیرخارگاه آمنه گردهم آمدند.

 

اعتبار بازسازی و تجهیز این بخش به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تماماً از طریق مشارکت‌های خیران تامین شده است.

 

شیرخوارگاه آمنه هم‌اکنون از ۹۳ کودک یک روزه تا ۶ ساله نگهداری می‌کند.

 

براساس این گزارش، طی هفته دولت ۱۴۰۱، ۳۸ پروژه با اعتبار یکهزار و ۲۷۶ میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ۱۲ دستگاه اجرایی افتتاح و ۴ پروژه با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ۳ دستگاه اجرایی کلنگ‌زنی شد.

 

 

دیدار با خانواده معظم شهیدان والامقام فناخسرو

 

جوهری، ذاکریان و تعدادی از مسئولان استانداری و فرمانداری به عنوان حسن ختام افتتاحیه‌های امروز و هفته دولت با حضور در بیت خانواده معظم شهید والامقام “علی‌اکبر فناخسرو” و دو فرزند شهید ایشان “نادر مهدی و امیر افشین فناخسرو” از شهدای پرافتخار شمیران در دفاع مقدس که در گلزار شهدای امامزاده علی اکبر علیه السلام (چیذر) به خاک سپرده شدند، به گقام شامخ این شهیدان و خانواده معزز ایشان ادای احترام کردند.

 

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش‌های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *