امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکمیل سه سد کشاورزی قزوین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور

قزوین- ابتکارآنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سدهای خاکی پرسپانج، شاکین و چنگوره که برای تامین منطقه ای آب بخش کشاورزی احداث شده اند، از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تکمیل و ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: 2479
زمان انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ قبل از ظهر -
415 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – رضا افلاطونی با اعلام این خبر افزود: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سدهای یاد شده در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به نقش آبرسانی این سدهای خاکی به بخشی از اراضی زراعی و باغی در شهرستان های تاکستان و آوج، اظهار داشت: این سدها نقش مهمی درتامین آب مورد نیاز مزارع و باغات منطقه خود دارند و تکمیل آنها از مطالبات مهم و قدیمی کشاورزان به شمار می رود.

 

این مسوول گفت: سدهای پرسپانج  و چنگوره در شهرستان آوج قرار داشته و هر کدام دارای یک میلیون متر و بیش از ۲ میلیون متر معکب ظرفیت ذخیره سازی آب هستند و سد شاکین نیز در شهرستان تاکستان قرار داشته و دارای حدود یک میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی آب است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تکمیل و ساماندهی سدهای خاکی یاد شده از برنامه های مربوط به احیای دشت قزوین به شمار می رود و می تواند در ذخیره سازی آب های جاری و هدایت آن ها به اراضی کشاورزی مثمر ثمر باشد.

 

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است.

 

این استان دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۴۴۰ هزار هکتار آن مربوط به دشت قزوین است که به جز شهرستان آوج در دیگر شهرستان های این استان (قزوین،تاکستان،البرز، بویین زهرا و آبیک) قرار گرفته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *