امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سفر استانی رئیس جمهور به ۳۱ استان و ۷ شهرستان، رکورد بی‌نظیری است

پاکدشت – ابتکارآنلاین: آئین افتتاح طرح‌های اشتغالزایی مورد حمایت صندوق کارآفرین امید در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد.
کد خبر: 2504
زمان انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ بعد از ظهر -
241 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سیدصولت مرتضوی روز پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های اشتغالزای مورد حمایت صندوق کارآفرین امید که در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت برگزار شد  اظهار داشت: دولت سیزدهم در بدو فعالیت، مردم را حاکم و خود را خدمتگذار آنان نامید و امروز رابطه مردم و دولت، رابطه خادم و مخدوم است از این رو دولت سیزدهم، دولت مردمی و انقلاب شکل گرفت تا برای ایفای تعهدات خود را مردم، همواره وسط میدان و بین افراد مختلف جامعه حضور داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: سفر استانی رئیس جمهور به ۳۱ استان و ۷ شهرستان، رکورد بی‌نظیری است که باعث شد تا دولت و رئیس جمهور با روحیه  انقلابی و بدون منت گذاری، شاکله و شاخصه یک دولتمرد خادم ملت را به ارمغان آورد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور به استناد آموزه‌های دینی و مدیریت الهی رابطه جدیدی بین دولت و مردم ایجاد کرده و باز تعریف کردند.

 

مرتضوی تصریح کرد: در سفرهای استانی رئیس جمهور، زوایای زیبا و زبینده‌ای متبلور شد که ار آن باید به عنوان سرمایه کلان و دانش بزرگ علم مدیریت در حوزه عملی استفاده کرد، سفرهایی که به ۱۱۰ توافق و ۵ هزار و ۳۰۰ مصوبه و بازشدن گره‌های کوره فراروی تولید و اقتصاد منجر گردید.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: هر چند که در روزهای ابتدایی اجرای این طرح به سبب تبلیغات گسترده که علیه این موضوع صورت پذیرفت، نوساناتی در بازار شکل گرفت ولی با فضل خداوند و همراهیم مردم کشور به ثبات رسید و قطعا خروجی این ثبات موجب رونق اقتصادی می‌شود.

 

وی با اشاره به اعلام نیاز بسیاری از استان‌های کشور به نیروی کار گفت: هر چند که برخی از استان‌ها با کمبود کارگر مواجه هستند ولی در مجموع، کشور به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نیاز دارد و نظام آموزشی نیز باید متناسب با نیاز کشور، به تربیت نیروی انسانی اقدام نماید.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: کارهای بزرگ دولت باعث شد تا رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، ضمن بیان توفیقات دولت سیزدهم، توصیه‌هایی را نیز ارائه فرمایند که قطعا با نصب‌العین قرار دادن این توصیه‌ها می‌توان کارهای بزرگتری انجام داد.

 

وی با تقدیر از تلاش صندوق کارآفرینی امید گفت: حمایت‌های این صندوق باعث شد تا بسیاری از واحدها راکد فعال و واحدهای غیرفعال به ظرفیت اسمی خود در تولید دست یابند و محصولاتی تولید شود که تولید کننده تا ۷ سال آن را ضمانت نماید.

 

مرتضوی تصریح کرد: حمایت از ۶۴ هزار بنگاه کوچک و ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی تنها گوشه‌ای از خدمات صندوق کارآفرینی امید است.

 

وی تأکید کرد: امروز بانک‌های کشور در خدمت تولید قرار دارند و در جای جای کشور، طرح‌های عمرانی و اقتصادی مورد حمایت قرار می‌گیرند به طوری که در یکسال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به جز تسهیلات ازدواج و مسکن به افراد اعطا شده است.

 

مرتضوی گفت: در یکسال گذشته دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است و این در شرایطی است که بابت حق نگهداری از سرمایه افراد هیچ حقی دریافت نشده و بعضا ۱۸ تا ۲۰ درصد سود نیز به آنان پرداخت شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *